Umiejętności

Lore

Lore

Lore to umiejętność zwiększania przez każdego wampira swej siły (jeśli wierzyć słowom Umah). Oznacza to, że z im większej liczby istot Kain napije się krwi, tym więcej energii będzie miał. W praktyce wygląda to tak, że Kain ma dwa paski energii, fioletowy i czerwony. Czerwony to energia, a fioletowy to Lore. W miarę jak pije krew, fioletowy pasek zapełnia się, a gdy zapełni się cały, wydłużą się oba paski, z tym, że pasek z Lore opróżni się i trzeba będzie zaczynać od początku. Drugim spodobem na zdobycie Lore jest opróżnianie rozrzuconych po Nosgoth skrzyń, w których znajduje się Lore i zapełnia pasek o wiele szybciej niż osuszanie śmiertelników.

Gliding / Szybowanie

Gliding / Szybowanie

Każdy wampir ma umiejętność szybowania, czyli bezszelestnego opadania na ziemię, jeśli skądś zeskoczy lub spadnie. To bardzo pomocna umiejętność, ponieważ można wtedy spokojnie zajść przeciwnika od tyłu i wykończyć go jednym ciosem zamiast zaczynać bójkę. W praktyce to rzeczywiście bardzo pomocna umiejętność, ale tylko wtedy, gdy w miejscu lądowania snuje się mgła, w którą można się od razu zamienić, lub gdy przeciwnik jest odrócony plecami, ponieważ o ile lądowania wróg nie usłyszy, to chód już tak.

Moving Massive Obstacles / Przesuwanie Dużych Obiektów

Moving Massive Obstacles / Przesuwanie Dużych Obiektów

Każdy wampir jest o wiele sprawniejszy i silniejszy od zwykłych ludzi i dlatego przesuwanie obiektów sporych rozmiarów nie stanowi dla niego żadnego problemu. Kain, pomimo iż mógłby robić to tradycyjnie, robi to za pomocą telekinezy. W praktyce przesuwanie takich obiektów ma jedną poważną wadę. Można je przesuwać tylko do przodu bądź do tyłu. Niemożliwe jest jakiekolwiek manewrowanie przedmiotami na boki, co jest dość irytujące.

Słabości

Hunger / Głód

Hunger / Głód

Jedną z największych słabości Kaina, a zarazem wszystkich innych wampirów, jest jego wieczny głód krwi. Bez niej zginie i rychło zakończy swą misję. By więc mógł dalej walczyć, musi nieustannie zabijać i wypijać krew swych ofiar - wrogów, czy też przygodnie spotkanych ludzi, zwykłych przechodniów na ulicach. Napisać też należy, że zawsze panuje pewna zależność. Im daną istotę łatwiej zabić, tym mniej krwi można z niej wypić, więc tak naprawdę przechodnie nie są warci zachodu, chyba że bardzo potrzebna jest krew, a w pobliżu nie ma nikogo innego.

Wounds / Rany

Wounds / Rany

Drugą słabością Kaina są, jak w przypadku każdej innej żywej, czy też nieumarłej istoty, rany otrzymywane w walce z wrogami. Oczywiście im silniejszy przeciwnik. tym bardziej jest w stanie młodego wampira pokiereszować. Tak więc, by się leczyć i uzupełniać straconą w ten sposób energię, należy poszukać krwi, czyli potencjalnych wrogów lub przygodnych istot, jeśli akurat jest się w mieście.

Water / Woda

Water / Woda

Jedną z największych słabości wampirów jest ich wrażliwość na wodę, choć pewne wykształciły w sobie odporność na niewielkie jej ilości takie jak deszcz lub śnieg (Kain jest odporny na takie ilości dzięki Fontannom Krwi, na które natknął się w młodości). Jeśli jednak wampir wpadnie do wody lub się w niej zanurzy, zostanie rozpuszczony i spalony, niczym człowiek wrzucony do kwasu. Tak więc wody należy unikać za wszelką cenę.

Fire / Ogień

Fire / Ogień

Ostatnią poważną słabością Kaina jest jego wrażliwość na ogień, choć w jego podróżach po tym obcym mu Nosgoth, nie zobaczy go zbyt wiele. Nie jest on może tak niebezpieczny jak woda, ale lepiej go unikać, ponieważ pozbawia energii w dość szybkim tempie.