Klany Nosgoth

Kain

Gdy był człowiekiem, należał do szlacheckiej rodziny z miasta Coorahagen, na północy Nosgoth. Po jego śmierci, gdy został cesarzem wampirów, nie należy już do żadnego klanu, ponieważ to on sprawuje niepodzielną władzę w Nosgoth i nie podlega nikomu poza nim samym. Jego najbliższymi podwładnymi jest sześć wampirów, poruczników i władców sześciu wampirzych klanów, które jednocześnie tworzą sześć wampirzych ras w Nosgoth. Porucznicy wraz z Kainem stanowią Najwyższą Radę Wampirów, lub, jeśli ktoś woli, Dwór Kaina.

Symbol Kaina jest jednocześnie symbolem jego imperium, a jego wygląd został zaczerpnięty z rysów jego twarzy.

Razielim

W czasach rozkwitu imperium, klan Raziela był najpotężniejszym w Nosgoth, a sam Raziel ustępował w sile i mocy jedynie Kainowi. Jednak po jego egzekucji w Otchłani, jego cały klan, Razielim, został starty z powierzchni ziemi na rozkaz samego cesarza wampirów. Czystki nie przeżył żaden wampir z tego klanu, a samego jego przywódcę, odkąd powrócił z Otchłani, trudno nazwać wampirem.

Symbol Raziela został zaczerpnięty z ułożenia szkieletu jego skrzydeł, nim zostały one wypalone w Otchłani przez wodę.

Turelim

Dzięki stuleciom ewolucji i wybiciu wszystkich Razielimów, klan ten stał się najpotężniejszym w Nosgoth. Zamieszkują tereny latarni morskiej, tuneli prowadzących do Zatopionego Opactwa oraz Jaskiń Wyroczni. Zaznaczyć też należy, że po śmierci Raziela Turel został prawą ręką Kaina, ale niedługo po strąceniu Raziela do Otchłani zniknął i słuch po nim zaginął.

To najsilniejsze wampiry w Nosgoth. Wielkie i silne bestie o bardzo czułym słuchu, umiejące nie tylko świetnie walczyć, ale także ciskać kulami energii telekinetycznej. Bardzo trudne do zabicia, głównie przez swą zwinność i uniki, a także wytrzymałość.

Dumahim

Wampiry z tego klanu są najczęściej spotykanymi w Nosgoth, ponieważ opanowały ogromne połacie tej krainy, podczas gdy inne klany skupiają się w poszczególnych jego rejonach. Stworzenia te wędrują po Nosgoth w poszukiwaniu pożywiania, jako że ich siedziba leży w niegościnnych, zamarzniętych pustkowiach. Krążą plotki jakoby ich przywódca, Dumah, został zarżnięty przez Łowców Wampirów.

Ciężko określić, czy są godnymi przeciwnikami, ponieważ to, czego brakuje im w intelekcie, nadrabiają brutalną siłą, w której kierunku poszła ich ewolucja. Z reguły czoła stawić trzeba w parze, ponieważ mają skłonność występowania kilku osobników w pobliżu. Nie jest to może i bardzo trudne, ale na pewno nieco przeszkadza. Wampiry te są średnio silne, za to dość powolne w porównaniu do innych.

Rahabim

Klan ten włada wodami Nosgoth, jako że przez stulecia ewolucji udało mu się uodpornić na jej działanie i, odziwo, na lądzie jest równie niebezpieczny jak i poza nią. Niestety przyszło im za to zapłacić wrażliwością na światło, które jest dla nich bardziej zabójcze niż dla innych klanów, choć tam gdzie żyją, jest go jak na lekarstwo. Zamieszkują Zatopione Opactwo i raczej ciężko je spotkać poza nim.

To wielkie bestie mogące żyć zarówno nad jak i pod wodą, w której są jeszcze bardziej niebezpieczne. Posiadły też umiejętność miotania pociskami telekinetycznymi, co nie poprawia sytuacji. Na szczęście występują tylko w jednym miejscu - Zatopionym Opactwie; choć krążą pogłoski jakoby znalazły drogę do Cytadeli Ludzi.

Zephonim

Wampiry należące do tego klanu przypominają obecnie bardziej insekty niż ludzi i metody ich polowania również zbliżone są do owadów. Zaczajają się na swe ofiary na wysokich ścianach, w ciemnych kątach i stamtąd atakują, a czego nie zjedzą od razu - owijają w kokony i zostawiają na później. O przywódcy klanu, Zephonie, mówi się, że włada swym imperium z najwyższej iglicy Umilkłej Katedry, która miała niegdyś posłużyć ludziom do zagłady wszystkich wampirów.

Jedne z najsłabszych wampirów w Nosgoth. Ewolucja tych istot poszła w kierunku owadów i dlatego nie są zbyt silne, jednak nadrabiają ją zwinnością i zręcznością, a także umiejętnością chodzenia po pionowych ścianach. Pomimo to, pokonanie dorosłego wampira tego gatunku jest jednak nie lada wyczynem. Można je spotkać tylko w jednym miejscu, którym jest Umilkła Katedra.

Melchiahim

Melchahim to najsłabsze wampiry w Nosgoth. Głównie przez to, że Melchiah, jako najmłodszy ze wszystkich poruczników otrzymał najmniejszą część Mrocznego Daru Kaina. Istoty te ledwie trzymają się na granicy życia i śmierci, ponieważ ich dusze nie mogą podtrzymać nieśmiertelnego ciała, w którym żyją, przez co ciągle się ono rozkłada. Dlatego muszą nie tylko kraść swym ofiarom krew, ale też skórę, która zastępuje ich gnijące ubytki. Wampiry te można spotkać w Necropolis oraz wokół ruin Ustronia Nupraptora.

Są słabymi przeciwnikami, wystarczy kilka ciosów, by ich ogłuszyć. Gdy nie mają co robić, chowają się w ziemi i tam czekają na kolejną ofiarę Gdy się pojawi, wyskakują z niej i ją atakują.