Dark Gifts / Mroczne Dary

Mist Form / Forma Mgły

Mist Form / Forma Mgły

To Mroczny Dar, który Kain posiada od samego początku, czyli od przebudzenia w Slumsach Meridian. Bardzo pomocny czar; jeśli go użyć, Kain staje się niewidzialny dla innych, chyba że stanie zaraz naprzeciwko nich. Nie działa też na Rycerzy Sarafan wyposażonych w specjalną zbroję zdolną wykrywać wampiry. Jeśli jednak Kain zajdzie przeciwnika od tyłu, może zabić go jednym, dość brutalnym ciosem.

Fury / Furia

Fury / Furia

Ten Dar Kain również posiada od samego początku swej przygody i ten również jest bardzo pomocny, lecz tylko na początku gry. Później staje się po prostu za słaby. Jeśli go użyć Kain, na chwilę rozjarzy się czerwonym światłem i zada przeciwnikowi jeden, bardzo potężny cios, po którym ten zostanie odrzucony do tyłu na kilka metrów.

Long Jump / Długi Skok

Long Jump / Długi Skok

Ten dar Kain przejął, gdy wydobył Mroczny Dar od jednego ze swych dawnych legionistów, zdrajcy Faustusa, którego zabił w Zagłębiu Przemytników. Pozwala mu on na bardzo długie skoki, często nad szerokimi ulicami, po dachach budynków, co jest bardzo pomocne w jego wędrówce przez opanowane przez Hyldenów Nosgoth.

Charm / Opętanie

Charm / Opętanie

Ten Mroczny Dar Kain zdobył po pokonaniu swego dawnego generała, Marcusa, w Wyższym Mieście. To bardzo pomocny czar, ponieważ pozwala na przejęcie kontroli nad umysłem wybranej osoby o słabej psychice; najczęściej nad przygodnie spotkanymi ludźmi (Sarafanie są zbyt wielkimi fanatykami, by można ich było opętać). Potem można kierować taką osobą tak, by robiła to, co się jej każe. Niestety wydaje się, że czar nie niała na nie-ludzi.

Berserk / Dzikość

Berserk / Dzikość

Ten potężny atak Kain przejął po pokonaniu i zabiciu jednego ze swych dawnych generałów, Sebastiana, z którym to stoczył walkę o Kamień Nexus w Dzielnicy Przemysłowej. To bardzo potężny atak, w którym Kain zadaje serię ciosów, a niekiedy po jednym takim czarze przeciwnik już się nie podnosi.

Telekinesis / Telekineza

Telekinesis / Telekineza

Tę umiejętność Kain posiadł po napiciu się krwi Wiedzącej, do której udał się po radę. Pomimo iż młody wampir już wcześniej posiadał umiejętność telekinezy, to jednak napicie się krwi pięknej Hyldenki pozwoliło mu dodatkowo zwiększyć te umiejętności i manipulować przedmiotami z odległości, z której wcześniej nie byłby w stanie tego zrobić.

Immolate / Samospalenie

Immolate / Samospalenie

Ten Mroczny Dar Kain właściwie nie zdobył, a dostał, ponieważ otrzymał go po stoczeniu walki ze swym dawnym kompanem, Magnusem, którego to odnalazł w Wiecznym Więzieniu, gdzie ten został zmieniony w odrażające monstrum. To najpotężniejszy czar ze wszystkich, ponieważ w jednej chwili spala przeciwnika, który natychmiast ginie.

Soul Reaver

Soul Reaver

To nie jest Mroczy Dar lecz ostatnia zdobycz Kaina, jaką przyjdzie mu wywalczyć w swej misji ponownego wygnania Hyldenów. Soul Reaver to bardzo potężny, starożytny miecz, zdolny wysysać dusze z istot, których sięgnie. Poza tym jest niezniszczalny, a wykuty został wieki temu dla Kaina przez Voradora; choć wtedy stary wampir jeszcze o tym nie wiedział. Więc można powiedzieć, że Kain nie przejął tejże rzeczy, a po prostu odebrał, co mu się prawowicie należy.