Umiejętności

Pass Through / Przenikanie

Pass Through / Przenikanie

Przenikanie to pierwsza umiejętność, którą Raziel posiadł, zaraz po tym jak pokonał i zabił w walkce swego najmłodszego brata, Melchiaha. Pozwala mu na przeniknięcie pół-stałych barier jak na przykład bramy lub kraty. To bardzo cenna umiejętność, ale ma też swoje ograniczenia, ponieważ Raziel może jej używać jedynie w wymiarze spektralnym.

Scale Walls / Wspinanie Się

Scale Walls / Wspinanie Się

To druga umiejętność, którą Raziel zdobył po tym jak zamordował swego kolejnego brata, Zephona, którego ewolucja upodobniła do olbrzymiej modliszki. Dzięki niej Raziel może wspinać się po pionowych ścianach i dotrzeć w miejsca, które do tej pory były dla niego niedostępne, a zawierały najczęściej magiczne artefakty. Umiejętność ta ma jednak swoje ograniczenia, ponieważ jest całkowicie nieprzydatna w wymiarze spektralnym.

Telekinesis / Telekineza

Telekinesis / Telekineza

Tę umiejętność Raziel nabył po pokonaniu dorosłego osobnika z klanu Turelim, który został wyznaczony do strzeżenia podziemi Groobowca Sarafan. Bardzo przydatna umiejętność, ponieważ pociskami takimi można przesuwać obiekty, a także ogłuszać przeciwników. Ponadto, wystrzelone z ognistego Reavera we wroga - podpalają go.

Swimming / Pływanie

Swimming / Pływanie

Tę umiejętność Raziel uzyskał, gdy pokonał swego brata, Rahaba, i wchłonął jego duszę. Dała mu możliwość zanurzenia się w wodzie bez ryzyka przeniesienia się do wymiaru spektralnego. Wcześniej woda paliła go niczym kwas, co odziedziczył po swym wampirzym życiu. Płwanie to bardzo przydatna umiejętność, zwłaszcza że daje dostęp do miejsc wcześniej nieosiągalnych, ale tylko w wymiarze materialnym, ponieważ w wymiarze spektralnym woda jest tak rzadka jak powietrze.

Constrict / Zaciskanie

Constrict / Zaciskanie

To ostatni dar jaki Raziel zdobył w swej podróży przez przyszłość Nosgoth, a otrzymał go po zabiciu i wchłonięciu duszy swego brata, Dumaha. To bardzo przydatna umiejętność, która pozwala na poruszanie ciężkimi przedmiotami poprzez "zaciśnięcie" na nim magicznego pierścienia. Co ciekawe, jeśli zacisnąć taki pierścień na wrogu, to zostanie on ogłuszony na krótką chwilę. Umiejętność ta stanowi podstawę w rozwiązywaniu zagadek labiryntów Jaskiń Wyroczni.

Soul Reaver / Wraith Blade

Spectral / Material / Fire

Spectral / Material / Fire

To nie jest umiejętność w ścisłym znaczeniu tego słowa, ale jest to coś, co Raziel zdobywa. Zaraz po zabiciu Melchiaha idzie do Sanktuarium Klanów i spotyka tam Kaina. Raziel przegrywa walkę, ale zyskuje miecz, tyle że jego widmową wersję, która staje się jego symbiotyczną bronią, na zawsze już do niego przywiązaną. To bardzo potężny oręż, zdolny niszczyć wrogów za pomocą ledwie kilku ciosów. Ma jednak swe ograniczenia: pojawia się w świecie materialnym tylko wtedy, gdy Raziel jest w pełni swych sił. Jeśli już się pojawi, podtrzymuje Raziela, który już nie traci energii w świecie Materialnym. Ponadto, po zabiciu Strażnika Grobowca może też miotać pociskami telekinetycznymi, a nasycony ogniem - ognistymi pociskami, które spalają przeciwników w kilka sekund.