Starożytny, niezniszczalny miecz, który Kain zdobył po wyciągnięciu go z Raziela, nim ten zdążył pochłonąć jego duszę. Wieki temu wykuty przez Voradora i obdarzony przez Starożytne Wampiry mocą wysysania krwi ze swych ofiar.
Artefakt Równowagi daje Kainowi moc spowodowania potężnej eksplozji mocy, która odrzuca na kilkanaście metrów do tyłu stojących blisko niego przeciwników.
Artefakt Ognia sprawia, że wrogowie stojący najbliżej Kaina i normalnie go atakujący, zwracają się przeciw sobie. Ponadto daje też samemu Kainowi moc ciskania ognistymi pociskami telekinetycznymi, które mogą zapalać kaganki i czary.
Artefakt Wymiarów daje Kainowi moc teleportacji z jednego miejsca w drugie, nie tylko na ziemi, ale i w powietrzu, i walki z wieloma przeciwnikami naraz oraz zadawania im większych obrażeń.
Artefakt Gromu sprawia, że z Reavera wydobywają się błyskawice, które rażą wrogów, którzy akurat mieli pecha zaatakować Kaina.
Artefakt Czasu daje Kainowi moc spowalniania czasu, podczas gdy ona sam porusza się normalnie. Wtedy też wokół zaczynają pojawiać się małe, niebieskie iskierki, a wszystko widać jakby przez gęstą mgłę.
Blood Reaver po pochłonięciu duszy Raziela w Kuźni Duchów stał się Soul Reaverem. Wtedy też jego głód krwi został zastąpiony czymś mroczniejszym - wiecznym głodem dusz, które potrafi wyssać ze swych ofiar. Ponadto jest to jedyna broń, dzięki której Kain może pokonać Eldera, swego - jak powiedział mu Raziel przed wniknięciem do miecza - prawdziwego wroga.
Potężny, niezniszczalny, opanowany głodem dusz widmowy miecz, który Raziel zdobywa po tym, jak Kain roztrzaskał na nim Soul Reavera. Widoczny jedynie w świecie spektralnym, może wywołać potężny wybuch mocy.
Materialna wersja spektralnego ostrza, widoczna jedynie w świecie żywych. Tak samo jak jego widmowy odpowiednik, tak i ten miecz zdolny jest wywołać podmuch mocy.
Reaver po napełnieniu mocą Ciemności daje Razielowi możliwość stania się na pewien czas niewidzialnym dla swych wrogów lub gargoyli strzegących niektórych przejść w Nosgoth. Ponadto może gasić magiczne lampiony napełnione mocą Światła.
Reaver Światła zdolny jest oślepić na pewien czas wrogów Raziela, pozostawiając ich otwartymi na jego atak. Ponadto może też zapalać magiczne lampiony napełnione mocą Ciemności.
Napełniony tą mocą Reaver daje Razielowi możliwość wywołania ognistego podmuchu, który zapala wszystko w promieniu kilku metrów. Ponadto może też służyć do zapalania kaganków i czar.
Reaver Powietrza daje Razielowi możliwość wywołania podmuchu wiatru, który odrzuci atakujących go wrogów na kilka metrów. Ponadto może też zgasić wiele pochodni czy kaganków naraz. Służy także do aktywowania Studzienek Wiatru - magicznych platform, z których wydobywa się silny prąd powietrza.
Reaver po napełnieniu mocą Wody jest w stanie zamrozić płynącą wodę (nawet wodospad) i tym samym dać Razielowi możliwość wspinaczki po takiej lodowej ścianie. A eksplozja mocy przez niego wywołana jest w stanie na pewien czas zamrozić wrogów Raziela.
Napełniony tą mocą Reaver ma moc wywołania trzęsienia ziemi i chwilowego unieruchomienia wrogów Raziela. Dzierżony w wodzie daje możliwość chodzenia po dnie, miast pływania. Aktywuje też magiczne studzienki, które wytwarzają podniebne kładki.
Najpotężniejsze ze wszystkich widmowych ostrzy, napełnione oczyszczającą energią wszystkich Strażników Równowagi. Ten miecz zabija natychmiast wszystkich, których dosięgnie. Jednakże jego prawdziwym przeznaczeniem nie jest zabijanie, ale uleczenie Dziedzica Równowagi, by ten mógł wypełnić swe prawdziwe przeznaczenie.