Lokacje

Sarafan Stronghold / Twierdza Sarafan

Sarafan Stronghold / Twierdza Sarafan

Twierdza Sarafan to ogromny bastion wybudowany na Wielkim Jeziorze Południowym. Jest główną siedzibą Zakonu Sarafan, zaprzysięgłego wroga wampirów, który za najwyższy cel stawia sobie zmiecenie tejże rasy z powierzchni ziemi. W Twierdzy władzę sprawuje Krąg Dziewięciu, ale głównym dowodzącym w Zakonie jest Strażnik Filaru Czasu, Moebius. Zaraz pod nim dowództwo sprawuje Paladyn Malek. Sama twierdza jest ogromna, na szczególną uwagę zasługuje jej główny refektarz, w którym Moebius ukrył jeden z fragmentów Emblematu Równowagi; a także jej podziemia, sięgające daleko pod powierzchnię, rozciągające się na sieć podziemnych pieczar.

Underworld / Podziemie

Underworld / Podziemie

Miejsce, do którego trafił Raziel po tym, jak Kain wyciągnął z niego Reavera w Twierdzy Sarafan. Wtedy Raziel nie był w stanie utrzymać swej materialnej formy i przeniósł się do wymiaru spektralnego i tak skończył w Podziemiu. To ciąg połączonych korytarzami pieczar, w których niepodzielną władzę sprawuje Elder, ponieważ wszędzie widać jego macki i oczy. Podziemie rozciąga się pod Cmentarzem leżącym obok osady Ziegsturhl, a wyjście z niego jest tylko jedno - pionowa pieczara z małą, prowadzącą na powierzchnię dziurą.

Cemetery / Cmentarzysko

Cemetery / Cmentarzysko

Cmentarz leży na zachód od osady Ziegsturhl, w której to brutalnie został zamordowany szlachcic Kain. Dziwnym było, że ciała młodego szlachcica nie zabrano do jego rodzinnego Coorhagen, a pochowano na tym zapomnianym cmentarzu. Kiedy Razielowi udało się uciec z Podziemia, ujrzał jedynie pozostałość dawnej nekropolii, która przez wieki popadła w ruinę. Wszystko porosły krzewy, kaplice i budynki zniszczył czas, korzenie powypychały podłogi i ścieżki, a sam cmentarz został tymczasowym obozem Łowców Wampirów, którzy to zastąpili Sarafan w mordowaniu wampirów. Ale cmentarz to nie tylko nagrobki, ponieważ ukryte są na nim wejścia do dwóch z Kuźni Żywiołów.

Kain's Mausoleum / Mauzoleum Kaina

Kain's Mausoleum / Mauzoleum Kaina

Mauzoleum Kaina to dość pokaźnych rozmiarów budynek na cmentarzu leżącego niedaleko osady Ziegsturhl, na którym pochowano młodego szlachcica z Coorahagen, po tym jak został on brutalnie zamordowany przed wiejską tawerną. Kiedy do mauzoleum dociera Raziel, chyli się ono ku upadkowi, a grób młodego szlachcica jest pusty i roztrzaskany, co oznacza, że szlachcic został już w tym czasie zmieniony w wampira i opuścił kryptę.

The Pillars / Filary

The Pillars / Filary

Filary Nosgoth to potężne kolumny wzniesione przez Starożytne Wampiry. Są zaporą, która powstrzymuje największych wrogów wampirów, Hyldenów, przed przedostaniem się do Nosgoth. Mają też magiczne właściwości, ponieważ odzwierciedlają stan krainy i swych Strażników, którzy to są zobowiązani Filarom służyć. Kiedy odwiedza je Kain, Filary są białe i piękne, co wskazuje, że są w dobrym stanie. Jednak gdy dociera do nich Raziel, pięćset lat po tym, jak ujrzał je Kain, kolumny chylą się już ku upadkowi. Są czarne, popękane, a niedługo mają się rozpaść i połamać - nieomylny znak, że Nosgoth umiera.

Vampire Citadel / Wampirza Cytadela

Vampire Citadel / Wampirza Cytadela

Olbrzymia budowla leżąca na zachód od Filarów. Z jej głównej sali, umieszczonej na samym szczycie wieży, Starożytne Wampiry obserwowały wzniesienie Filarów i wygnanie Hyldenów z Nosgoth. Gdy dociera do niej Kain, Cytadela jest w ruinie, główna sala ma wielką wyrwę w murze, a po jej mieszkańcach nie ma śladu. Pomimo to budowla zamieszkana jest przez dzikich ludzi, noszących na twarzach maski i przyozdabiających się w pióra, czczących Starożytne Wampiry i uznających je za bogów. Choć w ruinie, Cytadela skrywa jednak kilka sekretów. Znajduje się tutaj mała komnata, w której Starożytne Wampiry rozmawiały ze swą Wyrocznią, a za tą komnatą korytarz ciągnie się dalej i prowadzi do Kuźni Duchów, która może oczyścić Reavera i jest przeznaczona dla wybawiciela wampirzej rasy. Cytadela posiada też portale, które mogą przenieść do innych Kuźni.

The Elemental Forges / Kuźnie Żywiołów

The Elemental Forges / Kuźnie Żywiołów

Budowle wzniesione eony temu przez Starożytne Wampiry, mające pomóc ich zbawicielowi w pokonaniu wrogiej rasy Hyldenów. Wszystkich Kuźni jest siedem, z czego ostatnia z nich, umieszczona w samym sercu Wampirzej Cytadeli, bardzo różni się od sześciu poprzednich, które są niemal identyczne. Wszystkie mają kształt owalny, z ogromną, główną komnatą w środku, nad którą rozpościera się szklana, przyozdobiona witrażem jednego z żywiołów kopuła służąca za dach. Komnata ta opleciona jest dookoła dwoma kondygnacjami przylegających do niej pomieszczeń i korytarzy. Kuźnie mają też mieszkańców, których można również spotkać w samej Cytadeli, a więc będą to dzicy ludzie, Shades, a czasem macki, których najwięcej będzie w Kuźni Ziemi. Oprócz mieszkańców i Żywiołów, Kuźnie zawierają też bezcenne artefakty, które po złączeniu staną się Talizmanem Równowagi.

Vorador's Mansion / Rezydencja Voradora

Vorador's Mansion / Rezydencja Voradora

Miejsce, które najstarszy z żyjących wampirów nazywa domem znajduje się w sercu Czarnego Lasu Termogent i bardziej przypomina pałac aniżeli willę. Nic dziwnego, ponieważ swego czasu Vorador zabawiał się w władcę, a sam las i bagna do tej pory stanowią jego królestwo. Kiedy do willi dociera Raziel, budynek jest w opłakanym stanie. Ściany są odrapane, do środka nie można dostać się głównym wejściem, a samej posiadłości bronią Kamienne Anioły. Po posiadłości panoszą się Revenanci, a po Voradorze i jego dworze nie ma śladu. Niegdyś w rezydencji znajdowały się komnaty, w których torturowano ludzi i przechowywano ich jako pożywienie, ale sale te również zniknęły. Pomimo to zamczysko do tej pory skrywa kilka sekretów. Znajdują się w niej tajemnicza sadzawka, krypta w podziemiach i nie mniej tajemnicze mauzoleum na końcu ogrodu.

Fountain Room / Komnata z Sadzawką

Fountain Room / Komnata z Sadzawką

To najważniejsze pomieszczenie w Rezydencji Voradora. W tym czasie nieco już podniszczone, z połamanymi kolumnami i przebijającą przez płyty chodnikowe trawą. Komnata z Sadzawką to ogromna sala zawierająca magiczny portal prowadzący do Kuźni Wody, znajdujący się właśnie w sadzawce. Jednak gdy odnajduje go Raziel, jest on nieaktywny, ponieważ jego pracę zakłóca woda spływająca z posągów umieszczonych na wyższym poziomie. Ponadto kuźnia i moc, którą zawiera, a do której prowadzi portal, to jedyny sposób otwarcia krypty znajdującej się na końcu ogrodowej ścieżki na tyłach Rezydencji.

Janos' Mausoleum / Mauzoleum Janosa

Janos' Mausoleum / Mauzoleum Janosa

Ta dziwna budowla znajduje się na tyłach Rezydencji Voradora, a dostać się do niej można schodząc w dół ścieżką w ogrodzie. Budynek wydaje się malutki, ale jest taki tylko z wyglądu, ponieważ rozciąga się daleko w głąb ziemi. Zamknięty przez wielką kamienną płytę, która otworzy się tylko jeśli rozwiąże się zagadkę przed wejściem. Krypta w podziemiach to jedno z najważniejszych miejsc w całej Rezydencji, ponieważ umieszczono tam ciało ostatniego Starożytnego Wampira, z którego pięćset lat temu wyrwano serce, które później ochrzczono mianem Serca Ciemności.

Avernus Cathedral / Katedra Avernus

Avernus Cathedral / Katedra Avernus

Miasto Avernus było religijną autokracją, z Katedrą Avernus jako wierzchołkiem władzy. Miasto rządziło się swoimi prawami, a odpowiadało jedynie przez władzami Katedry, w której to władzę sprawowała Lady Azimuth. Kiedy matriarchini udzieliło się szaleństwo Nupraptora, zaczęła z innego wymiaru przyzywać Demony, które rozpełzły się po mieście i wybiły całą ludność, ale nie ruszyły samej katedry, która pomimo pożogi na zewnątrz pozostała nietknięta. Jednak Katedra Avernus to nie tylko wysoko sklepione nawy; to także sieć podziemnych katakumb, które skrywają własne, mroczne sekrety.

Avernus Catacombs / Katakumby Avernus

Avernus Catacombs / Katakumby Avernus

To dziedzina, w której niepodzielną władzę sprawuje Nekromanta Mortanius. Można powiedzieć, że jeśli Azimuth rządzi nad ziemią, Mortanius władzę sprawuje pod jej powierzchnią. Katakumby to wydrążona w litej skale sieć pieczar połączonych korytarzami, której centrum stanowi ogromna, owalna pieczara z wielką jamą pośrodku. Nad nią rozciąga się kamienny podest, na którym składa się ofiary Hash'ak'gikowi. W jamie zamieszkuje podobno bóg, któremu ofiary te są składane.

Spirit Forge / Kuźnia Duchów

Spirit Forge / Kuźnia Duchów

Najważniejsza ze wszystkich Kuźni, umieszczona pod głównym budynkiem Cytadeli Starożytnych Wampirów. Kuźnia ta nie tylko nie przypomina sześciu poprzednich, ale też nie jest połączona z żadnym z żywiołów. Jej sercem jest bijące oczyszczającym, białym płomieniem źródło w samym środku komnaty, które ma przygotować Dziedzica Równowagi do ostatecznej próby uratowania Nosgoth. Kuźnia ta, podobnie do sześciu poprzednich, ma też swoich patronów, którymi są wszyscy poprzedni Strażnicy Równowagi.