Artefakty

Nexus Stone / Kamień Nexus

Nexus Stone / Kamień Nexus

Kamień Nexus to Hyldeński odpowiednik wampirzego Reavera. Jak mówi legenda (oraz zostało udowodnione), osoba która go nosi nie może zostać raniona mieczem Starożytnych Wampirów, więc to rzecz bardzo cenna. Lecz Kamień ma też inne właściwości. Jest w stanie otwierać portale pomiędzy światami i dlatego jest dla Hyldenów tak cenny. To najprawdopodobniej za jego pomocą udało im się przedrzeć do Nosgoth po upadku Filarów.

Magiczne Skrzynie

Magiczne Skrzynie

Są trzy rodzaje magicznych skrzyń, ale wszystkie zawierają w sobie to samo: magiczną moc zwiększającą siłę. Dwie spośród nich (posiadające na wierzchu po dwa kolorowe koła) dodają Lore samemu Kainowi, a trzecia (obok na obrazku) dodaje mocy jego broni, co sprawia, że trudniej ją złamać oraz zwiększa ilość zadawanych nią obrażeń. O ile pierwszych dwóch rodzajów jest w Nosgoth bez liku, to tych trzecich jest jak na lekarstwo, ale wszystkich warto szukać.

Inne przedmioty

Dźwignie I Pokrętła

Dźwignie i pokrętła

To wszelikiego rodzaju dźwignie i pokrętła, na które Kain będzie natykał się nieustannie w czasie swej wędrówki. Służą dosłownie do wszystkiego: do otwierania i zamykania drzwi, podnoszenia i opuszczania krat, a także do kierowania przepływem Glyphowej Energii, jeśli zajdzie taka potrzeba. Oczywiście z czasem ich wygląd ulegnie zmianie (inaczej wyglądają w Meridian, inaczej w Mieście Hyldenów), ale ich cel zawsze jest ten sam.

Magiczna Bariera

Magiczna Bariera

Jak okresliła ją Umah: "Nowa forma magii rozprzestrzeniona na świat wraz z powstaniem Sarafan. (...) Jeśli choćby jej dotkniesz, będziesz palony niby przez ogień." I jest to bardzo trafne określenie, ponieważ brama zatrzymuje wszystko co wampirze, natomiast nie stanowi najmniejszej przeszkody dla ludzi. Gdy zbliży się do niej wampir, bariera zacznie jarzyć się zielonym światłem, a jeśli na nią wpaść, boleśnie delikwenta odepchnie. Niektóre można wyłączyć za pomocą dźwigni, ale niektóre są przeszkodą nie do przebycia.

Telekinetic Lock / Zamek Telekinetyczny

Telekinetic Lock / Zamek Telekinetyczny

Zamek dający się otworzyć tylko za pomocą telekinezy. Po raz pierwszy Kain o nim usłyszał od Seer, a pierwszy raz ujrzał takowy przy wejściu do Urządzenia i dopiero od tego momentu będzie go spotykać na swej drodze. Z reguły umieszczany nad wszelkiego typu drzwiami lub Glyphowymi Barierami, które otwiera bądź dezaktywuje.

Przekaźnik Glyphowej Energii

Przekaźnik Glyphowej Energii

To jeden z magicznych przekaźników energii, na które Kain będzie się natykał co jakiś czas. Został wymyślony przez Hyldenów, a służy do zasilania bądź przekazywania nergii do urządzeń takich jak dźwignie, pokrętła i tym podobne. Natomiast jeśli przepuścić przez niego odpowiednią ilość Glyphowej Energii, wtedy robi się z niego mała bomba, zdolna zrobić w murze sporych rozmiarów dziurę.