Walka

Podstawy i klawiszologia (PC)

Do samej walki u używa się tak naprawdę tylko czterech klawiszy, a są to:
- S (autoface) sprawia, że Raziel będzie atakował jednego, wybranego przeciwnika;
- A (action) to przycisk służący za akcję, we wszystkich znaczeniach tego słowa. To znaczy, że przełączamy nim różne przyciski, podnosimy przedmioty, a jeśli już napatoczy się jakiś wróg, to wtedy używamy do walki;
- F (aim/grapple) ma dwie funkcje: podnoszenie ogłuszonego przeciwnika, którego możemy potem rzucić oraz wykończenie przeciwnika, gdy trzymamy jakąś broń;
- CTRL (look around) służy do rozglądania się, ale jeśli użyć go razem z F, gdy trzymamy jakąś broń (lub przeciwnika), którą można rzucić, pozwoli to wycelować;

Sposoby walki

Kolce Woda Światło słoneczne

Są trzy prawidła, według których można zabić wampira i już na samym początku Raziel je zdradza: "Znałem słabości moich przeciwników, sam przez nie cierpiałem. Fizyczne rany są ulotne - nieśmiertelne ciało wampirów zaczyna się zasklepiać jak tylko zostanie rozcięte... Wampiry boją się jedynie przeszycia na wylot lub podpalenia. Woda pali jak kwas, a młodziki są niszczone przez dotyk promieni słonecznych." Czyli mówiąc krótko - wampira można przebić na wylot, wrzucić do wody lub spalić, wystawiając na światło słoneczne, bądź wrzucając do ognia.

Wydaje się proste, ale tylko na pierwszy rzut oka. Wpierw trzeba takiego wampira ogłuszyć, porządnie go obijając, a dopiero potem wykończyć, stosując jeden z podanych wyżej sposobów. Istnieje jednak jeden, niezawodny sposób walki z dystansu - ognisty Soul Reaver. Wystarczy wycelować i podziwiaż chodzącą pochodnię. Czasem może udać się też wycelować jakąś włócznią i trafić, ale zdarza się to bardzo rzadko. Najczęściej tylko draśnie przeciwnika i zaalarmuje go o naszej obecności.

Soul Reaver / Wraith Blade

Soul Reaver to bardzo potężna broń, którą Raziel zdobył po pierwszym spotkaniu z Kainem przy Filarach. W wymiarze spektralnym towarzyszy mu cały czas, a w wymiarze materialnym ukazuje się, gdy Raziel jest w pełni swych sił. Jeśli już towarzyszy mu w normalnym świecie, sprawia, że energia Raziela nie znika wraz z upływającym czasem, a po zabiciu Morlocka (Strażnika Grobowca Sarafan) zyskuje, podobnie do Raziela, możliwość miotania pociskami telekinetycznymi. Poza tym Reaver ma trzy wcielenia:

Spectral Reaver / Spektralny Reaver

Spektralny

o podstawowa wersja miecza, którą Raziel ma ze sobą cały czas. Ma zielony kolor i pojawia się tylko w świecie spektralnym.

Material Reaver / Materialny Reaver

Materialny

To druga podstawowa wersja miecza, która towarzyszy Razielowi tylko w wymiarze materialnym. Obdarzona takimi samymi właściwościami jak miecz Spaktralny, posiada też jeszcze jedną, ważną zaletę: jeśli Raziel dzierży miecz, to sprawia on, że jego energia nie znika. Jednak, by Reaver pojawił się w tym świecie, Raziel musi być w pełni swych sił.

Fire Reaver / Ognisty Reaver

Spektralny

To ostatnia i zarazem najpotężniejsza wersja miecza, którą Raziel zdobywa w Kuźni Ognia, znajdującej się na najniższych, zalanych poziomach Zatopionego Opactwa. Oprócz właściwości poprzednich wersji, miecz ten ma też możliwość spalania przeciwników. Ponadto, po zabiciu Strażnika Grobowca Sarafan i zdobyciu umiejętności miotania pociskami telekinetycznymi, Raziel jest w stanie wystrzelić za jego pomocą ognisty pocisk, który za pierwszym razem i z bezpiecznie dużej odległości może zlikwidować przeciwnika.