Wrogowie

Opryszki

Słabszy opryszek z mieczem
Silniejszy opryszek z mieczem
Słabszy opryszek z maczugą
Silniejszy opryszek z maczugą
Słabszy opryszek rzucający nożami
Silniejszy opryszek rzucający nożami
Zabójca Kaina

01 02 03 04 05 06 07

Pierwszą grupą ludzi są zwykłe opryszki, których Kain spotka zaraz po swym przebudzeniu. Zamieszkują w większości miasta i wioski na zachodzie Nosgoth, choć część z nich można również znaleźć w Ushtenheimie, a więc z całą pewnością można przypisać ich do miast. Nie charakteryzują się wielką siłą i zręcznością i dlatego stanowią dla Kaina łatwą ofiarę, gdy potrzebuje krwi. Kłopoty mogą sprawić jedynie rzucający nożami, ale to tylko wtedy, gdy są w dużej grupie. Są trzy typy tych przeciwników: z mieczem, maczugą i rzucający nożami, po dwa kolory na każdy typ. Pierwszy kolor spotyka się na początku, potem jest druga trójka, która pojawia się im bardziej Kain zajdzie na wschód Nosgoth. Ostatni z nich to opryszek, który zabił Kaina człowieka i spotyka się go tylko raz w grze, właśnie przed tawerną.

Rycerze i strażnicy miejscy

Strażnik miejski z mieczem
Strażnik miejski z toporem
Strażnik miejski z mieczem i tarczą
Strażnik z Avernus z mieczem
Strażnik z Avernus z toporem
Strażnik Maleka z dwoma sztyletami
Strażnik Maleka z mieczem
Strażnik Maleka z toporem i sztyletem
Rycerz z Willendorfu z mieczem i buławą
Rycerz z Willendorfu z mieczem dwuręcznym
Rycerz z Willendorfu z mieczem i taczą
Rycerz z Willendorfu z mieczem
Rycerz z Willendorfu z dwoma mieczami
Rycerz z Willendorfu z buławą
Rycerz Nemesisa z toporem tarczą
Rycerz Nemesisa ze sztyletem
Rycerz Nemesisa z maczugą
Rycerz Nemesisa z ostrzem
Rycerz Nemesisa z mieczem dwuręcznym
Rycerz Nemesisa z maczugą i szablą
Rycerz Nemesisa z ostrzem i sztyletem
Rycerz Nemesisa z szablą

Strażnicy miejscy: 01 02 03 04 05
Strażnicy Maleka: 01 02 03
Rycerze Ottmara: 01 02 03 04 05 06
Rycerze Nemesisa: 01 02 03 04 05 06 07 08

Drugą grupą ludzi są strażnicy miejscy i rycerze. To wyspecjalizowana w walce grupa i dość niebezpieczni jak na ludzi przeciwnicy. Pierwsi trzej to strażnicy miejscy z miast na zachodzie Nosgoth, którzy walczą mieczami lub toporami; jeden z nich posiada też tarczę. Kolejni dwaj to rycerze z miasta Avernus, którzy są dużo wytrzymalsi od tych pierwszych. Można spotkać ich jednak tylko na zewnątrz, a w środku występuje normalny strażnik z mieczem, ale w Avernus jest on wytrzymalszy. Kolejni to rycerze Maleka, których spotkać można w Bastionie Paladyna na mroźnej północy Nosgoth oraz w magicznych korytarzach Katedry Avernus. To bardzo wytrzymali przeciwnicy, których należy się strzec. Następni to rycerze króla Ottmara, również wytrzymali, występujący tylko Willendorfie i jego okolicach. Ostatnia grupa to Rycerze Nemesisa, których spotkać można jedynie na północnym-wschodzie Nosgoth. To bardzo wytrzymali, silni i wytrwali przeciwnicy, których w większej grupie należy się z pewnością obawiać.

Cyganie i prostytutki

Cygan rzucający nożami
Cygan rzucający kołkami
Cygan nożownik
Prostytutka bijąca wachlarzem
Prostytutka bijąca ręką

Cyganie: 01 02 03
Prostytutki: 01 02

Kolejna grupa to cyganie i prostytutki. Te dwie grupy zostały połączone, ponieważ z reguły występują razem i są podobnego stroju, czyli kolorowego i krzykliwego (szczególnie panie). O ile damy biją niezbyt mocno po twarzy (ręką lub wachlarzem), to cyganie, podobnie do opryszków, dzielą się na trzy rodzaje. Pierwszy (biała koszula i zielone spodnie) rzuca nożami, drugi (różowa koszula i fioletowe spodnie) rzuca kołkami, a ostatni (szara koszula i czerwone spodnie) walczy nożami. Nie są zbyt mocnymi przeciwnikami, ale z reguły występują w grupie, co przy przeciwnikach miotających jakąkolwiek bronią, stanowi nie lada wyzwanie.

Mnisi-kapłani

Mnich w czarnym habicie
Mnich w brązowym habicie

01 02

Kolejną grupą są mnisi-magowie, która ma jedynie dwóch reprezentantów, z których jeden odziany jest w brązowy płaszcz, a drugi w czarny. Obaj są marnymi przeciwnikami, jedyną ich bronią są księgi, z których wylatują języki ognia, co czyni ich praktycznie bezbronnymi. Pierwszych można spotkać w katakumbach pod Coorhagen, drugich w Katedrze Avernus.

Łowcy Wampirów

Łowca wampirów z kosą
Łowca wampirów z kołkami
Łowca wampirów z pochodnią
Łowca wampirów z mieczem

01 02 03 04

To ostatnia grupa ludzi, którą da się sklasyfikować. Są to zwykli cywile, którzy - podburzeni przez Moebiusa - zaczęli polować na wampiry i - ku zdziwieniu wszystkich - okazali się skuteczniejsi w tępieniu wampirzej plagi od samego legendarnego Zakonu Sarafan. Spotkać można ich tylko po powrocie z przeszłości Nosgoth, po zabiciu Williama Sprawiedliwego. Do grupy tej należą cztery typy, z których ostatni występuje tylko podczas walki w warowni w lasach. Resztę spotkać można wszędzie po drodze z Twierdzy Williama do warowni.

Inni ludzie

Karczmarz ze skórzaną pałką
Grabarz z łopatą
Kowal z młotem
Pirat z ostrzem na lince
Górnik z kilofem
Drwal z siekierą
Chłop z kosą
Człowiek rzucający niebieską mazią

01 02 03 04 05 06 07 08

To ludzie, których nie da się przypisać do żadnej z grup, więc znaleźli się tutaj. Występują w różnych miejscach, od Ziegsturhl, aż po Nachtholm. Do często spotykanych należą z pewnością karczmarz (pierwszy z lewej, którego spotkać można w większości tawern) oraz grabarz (drugi z lewej, który kręci się po cmentarzu w Ziegsturhl, a także w kopalniach Willendorfu), resztę można spotkać umiarkowanie. Nie są zbyt wymagającymi przeciwnikami i giną po ledwie kilku ciosach.

Konkubiny Voradora

Konkubina ruda
Konkubina biała
Konkubina brązowa

01 02 03

Konkubiny Voradora to kolejna grupa, która ma tylko trzy typy. Wszystkie są dość mocnymi przeciwnikami, z których pierwsza jest najsłabsza. Druga, biała, ciska czerwonymi pociskami i zmienia się w mgłę, co sprawia, że trudno ją zabić, a trzecia, brązowa, może się teleportować, co również czyni ją trudną do zabicia. Można spotkać je w ruinach na bagnach Lasu Termogent i w samej Rezydencji Voradora.

Wilki i Wilkołaki

Wilk szary
Wilk brązowy
Wilkołak

01 02 03

Do wrogów niewątpliwie zaliczają się również zwierzęta, których w Nosgoth są trzy rodzaje (nie licząc tych, zmutowanych w Mrocznym Edenie, oraz demonów w Avernus): wilki szare i brązowe oraz Wilkołaki. Te pierwsze są typowe dla górzystego krajobrazu, rozciągającego się przy pierwszej Kuźni Duchów. Wilkołaki spotkać jest jednak trudniej. Zamieszkują przede wszystkim górzyste tereny na północy Nosgoth oraz Zaginione Miasto, do którego prowadzi portal na Jeziorze Umarłych. O ile wilki zabić jest dość łatwo, to Wilkołaki są nie tyle inteligentne, co silne i mają bardzo duży zasięg ciosu.

Wrogowie z zatrutą krwią

Jak sam nagłówek wskazuje, nie można pić krwi tych istot, ponieważ jest ona zatruta. Jeśli jednak Kain to zrobi, jego krew stanie się zielona, podobnie jak krew tych stworzeń i będzie tracił ją bardzo szybko. Jedyną odtrutką na to jest artefakt o nazwie Anti-Toxin, który odtruwa krew Kaina, sprawiając że na powrót staje się ona czerwona. Są tutaj też istoty, które po pokonaniu nie zostawiają krwi w ogóle (np. te z domostwa Elzevira).

Istoty z Jaskiń Wyroczni i Mrocznego Edenu

Pomarańczowa kreatura
Szara kreatura
Koniopodobny, kremowy stwór
Koniopodobny, fioletowy stwór
Różowa kreatura strzelająca kolcami
Dwugłowy Cerber ziejący ogniem
Robakopodobna kreatura
Szara kreatura z pyskiem-piłą

01 02 03 04 05 06 07 08

Kolejną grupą są istoty z Mrocznego Edenu i Jaskiń Wyroczni. Są pogrupowane razem, ponieważ niektóre z nich można spotkać w obydwu miejscach, a wszystkie są raczej niecodzienne, więc zaliczyć je można do tej samej grupy. W Jaskiniach Wyroczni spotkać można cztery pierwsze, natomiast w Mrocznym Edenie sześć ostatnich. Powtarzającymi się w obu regionach są koniopodobne kreatury. Różowego, strzelającego kolcami mutanta [05] spotkać też można w okolicach Jaskiń Wyroczni, po drodze na bagna Lasu Termogent.

Rośliny i inne

Roślina strzelająca kolcami
Roślina plująca toksycznym gazem
Niebieski bąbel
Duży bąbel zielony
Mały bąbel zielony
Różowy bąbel
Strach na wróble
Niebieski płomień

01 02 03 04 05 06 07 08

To kolejna, dziwna grupa stworzeń, którą Kain napotka na swej drodze. Znajdują się w niej istoty, które nie podpadają pod żadną z wyżej wymienionych dwu grup. Pierwsze dwie istoty, to rośliny, które występują u wejścia na bagna Lasu Termogent. Kolejne cztery to galaretowate stworzenia, które można spotkać wszędzie w podziemiach domostw. Z reguły snują się i lepiej ich nie dotykać, jednak te różowe wyczuwają obecność Kaina i będą go gonić. Kolejny to strach na wróble, który sam w sobie groźny nie jest, ale groźne za to są wrony, które na nim siedzą. Ostatni w tej grupie jest niebieski płomień, który pod wpływem dotyku zmienia się w prawdziwy, czerwony, który parzy dość boleśnie.

Demony z Avernus

Czerwony, ognisty demon
Zielony, gazowy demon
Niebieski, elektryczny demon
Fioletowy demon

01 02 03 04

Demony są grupą spotykaną jedynie w mieście Avernus i Katedrze o tej samej nazwie. To istoty z Mrocznego Wymiaru, które zostały przyzwane do Nosgoth przez Matriarchinię Avernus, Lady Azimuth, Strażniczkę Filaru Wymiarów. Są cztery typy demonów. Najsilniejszy jest czerwony, który potrafi wytwarzać kule ognia. Drugi na liście jest demon zielony, który pluje trującym dymem i zatruwa krew Kaina. Kolejny to demon niebieski, który ciska wiązkami błyskawic. Ostatni to demon fioletowy, z którym Kain spotka się podczas walki z Lady Azimuth. Jak nietrudno zauważyć, wersje trójwymiarowe tych demonów można zobaczyć w Soul Reaver 2 oraz LoK: Defiance.

Nieumarli

Zielony szkielet bez broni
Czerwony szkielet z mieczem
Czerwony szkielet z mieczem i tarczą
Czerwony szkielet z toporem
Biały szkielet z mieczem
Biały szkielet z mieczem i tarczą
Biały szkielet z toporem
Widmo szare
Widmo pomarańczowe
Widmo granatowe
Widmo czarne (przezroczyste)
Mag
Zielony fletniarz
Czerwony fletniarz
Beżowy nieumarły
Szary nieumarły
Duch kobiety

Szkielety: 01 02 03 04 05 06 07
Widma: 01 02 03 04 05
Nieumarli: 01 02 03 04 05

To dość szeroka grupa istot, na które Kain natykał się będzie nieustannie. Można je spotkać wszędzie - od jaskiń, poprzez Rezydencję Voradora, aż po podziemia miast. Wadą wszystkich tych przeciwników jest to, że nie pozostawiają krwi, więc walka z nimi jest bezcelowa, chyba że jest ona konieczna do osiągnięcia jakiegoś celu. Najsłabsze z nich to szkielety, które z początku nie występują w dużych grupkach i ogólnie są dość słabymi przeciwnikami. Kolejne są widma oraz jeden mag, którzy występują w różnych kolorach i mają różne umiejętności, ale zostali umieszczeni razem, ponieważ wyglądają (prócz maga) jeśli nie tak samo, to bardzo podobnie. Ich wadą jest też to, że jedne potrafią przyzywać inne, co czyni walkę z nimi nie lada wyzwaniem. Kolejni dwaj to fleciści, którzy sami są słabi, ale przyzywają powstających z ziemi nieumarłych, którzy stanowią następną dwójkę, i ci z kolei w dużej grupie stanowią niemały problem. Ostatni na liście jest duch kobiety, którego spotkać można w podziemiach domostw Coorhagen, który atakuje tylko jeśli się do niego nazbyt zbliżyć, a i to niezbyt dotkliwie.

Lalki z domu Elzevira

Lalka bez broni
Lalka miotająca pociskami
Miś wybuchający przy dotyku

01 02 03

To ostatnia grupa nieumarłych istot, które spotkać można jedynie wokół Jeziora Łez, gdzie swą siedzibę miał Lalkarz Elzevir. Jak nietrudno zauważyć, są to lalki. Nie są zbyt mocnymi przeciwnikami, ale mają jedną, ważną cechę - jeśli rozpadną się pod wpływem zadanych ciosów, po chwili złożą się z powrotem i walka rozpoczyna się na nowo. Najlepszą bronią na nie jest Ognisty Miecz, który je spali, lub Soul Reaver.

Inni mieszkańcy Nosgoth

Przechodnie / Cywile

Kobieta w żółto zielonej sukni
Kobieta w granatowo białej sukni
Kobieta w różowej sukni
Kobieta w zielonej sukni
Kobieta we fioletowo białej sukni
Mężczyzna w zielonym kubraku
Mężczyzna w czerwonym kubraku
Mężczyzna w niebieskim kubraku
Mężczyzna w niebieskiej bluzie
Mężczyzna w zielonej bluzie
Mężczyzna w beżowej bluzie
Mężczyzna w czerwonej bluzie
Łysy mężczyzna w czarnej koszuli
Łysy mężczyzna w niebieskiej koszuli
Mężczyzna z kitką w granatowej polówce
Mężczyzna z kitką w czarnej polówce
Cygan w granatowej koszuli
Cygan w szarej koszuli
Cygan w czerwonej koszuli
Mężczyzna we fioletowej chuście
Mężczyzna we czerwonej chuście

Kobiety: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11
Mężczyźni: 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

To zwykli ludzie, których Kain spotyka w każdym mieście. Nie atakują go, nawet jeśli on zaatakuje ich. Nie noszą przy sobie żadnej broni, przez co łatwo ich zabić, ale jeśli mord zauważy któryś z miejskich strażników, wtedy zaatakuje on Kaina. Poza tym mordowanie przechodniów nie jest najlepszym sposobem na zdobycie krwi, ponieważ raz zabity człowiek powróci tylko w formie cienia, z którego można czerpać już tylko magiczną energię. Zdecydowanie lepiej zabijać rzezimieszków na traktach, ponieważ ci powracają zawsze.