Ważne miejsca

Kuźnia Duchów

Kuźnie Duchów

Jak powiedział sam Kain, gdy po raz pierwszy natknął się na jedną z sześciu Kuźni: "Trzeba mieć się na baczności, gdy ma się do czynienia z Kuźniami Dusz. Upiory i Cienie, które je zamieszkują, w zamian za odrobinę krwi oferują rzeczy, o których śmiertelni nawet nie śnią..." Jest to oczywiście prawda, jako że Kowale zamieszkujący Kuźnie żądają w zamian za artefakty krwi: "Więc - przychodzisz do Kuźni Dusz po pomoc, czyż nie, wampirze? Sekrety na krew umarłego zamienię ci... Przelej dla mnie swą krew, a te artefakty należeć będą do ciebie."

Cena jest wysoka, ale warto ją zapłacić, ponieważ pzedmioty oferowane przez Kowali warte są zachodu (Flay, Implode, Font of Putrescence, Energy Bank, Heart of Darkness, Slow Time). Ponadto, w żądaniu Kowala ukryta jest wskazówka: "krew umarłego", ale nie jest powiedziane, że koniecznie krew Kaina, więc tak naprawdę można przelać krew każdego innego stworzenia, a wtedy zamiast kilku przemiotów dostaniemy ich niemal sto. Problem z poświęcaniem innych jest jednak taki, że zrobić to można tylko za pomocą czarów i znajdując ukryte wejścia do Kuźni, ponieważ głównym wejściem nie spobób się tam dostać nikim poza Kainem.

Fontanna Krwi

Fontanny Krwi

To bardzo przydatne wampirowi miejsca, w których napić się może do woli, ale tylko jeden raz. Za każdym razem, gdy Kain znajdzie komnatę z fontanną, usłyszy jej zaproszenie: "Krew Wieków tak słodko płynie. Chodź - napij się z nas." Ale fontanny to nie tylko darmowy wyszynk. Jeśli Kain się z takowej napije, zyska nową magiczną moc, lub stara jeszcze się zwiększy (na przykład niewrażliwość na deszcz, czy śnieg, zwiększona siła, witalność), dlatego warto ich szukać. Niektóre są, możnaby powiedzieć, na widoku, ale inne są sprytnie schowane w jaskiniach i ukrytych przejściach.

SavePoint

Savepointy

Jak powiedział Kain: "W murach tych znaleźć mogę wytchnienie. I, jeśli zechcę, na nowo podjąć podróż, gdy zmęczenie minie." Ładnie powiedziane i tak też jest w istocie. A tak naprawdę są to punkty do zapisania stanu gry. Zawsze znaleźć je można w budynkach, nigdy na zewnątrz. Jest ich w Nosgoth wcale sporo, a co ważne, znaleźć je można przed wszystkimi ważniejszymi momentami w grze jak spotkania ważnych osób, walki, czy wejścia do miast.

BatBeacon / Punkt Orientacyjny

BatBeacons / Punkty Orientacyjne

Kain opisuje je tak: "Służą jako punkty orientacyjne podczas mego lotu w formie nietoperzy. Gdy już zapamiętam ich położenie, mogę później do nich powrócić." Nic dziwnego zresztą, jako że latanie w kilkludziesięciu formach na raz jest z pewnością czynnością dość rozpraszającą uwagę, więc Kain z pewnością potrzebuje jakiegoś punktu odniesienia dla swych wędrówek po Nosgoth. Zaletą tych obelisków jest dość spora ich liczba, która sprawia, że wszędzie jest od nich blisko do ważnych miejsc.