Wrogowie wymiaru materialnego

Fledgeling Wampires / Młode Wampiry (Młodziki)

Fledgeling Wampires / Młode Wampiry (Młodziki)

To podstawowa forma wampira występująca w tym zdegenerowanym Nosgoth. Są mniej zwinne od ich bardziej zaawansowanych w ewolucji braci, a także bardziej podatne na ciosy i dlatego łatwiej je ogłuszyć. Ponadto zadawane przez nich razy nie są tak szkodliwe jak te zadawane przez wampiry dorosłe. Wszystkie młode wampiry są też wrażliwe na słońce, podczas gdy ich starsze odpowiedniki wytworzyły w sobie pewien rodzaj niewrażliwości na tę wampirzą przypadłość.

Adult Wampires / Dorosłe Wampiry

Adult Wampires / Dorosłe Wampiry

Wampiry dorosłe to bardziej zaawansowane w ewolucji osobniki. Wyróżniają się przede wszystkim tym, że są większe od Młodzików, a ponadto wszystkie mają świecące na czerwono oczy. Należy też dodać, że są szybsze, zwinniejsze, a razy przez nie zadawane są bardziej bolesne od tych, jakie przyjdzie zbierać od ich młodszych braci; przy tym są też bardziej odporne, więc by je ogłuszyć, trzeba się bardziej wysilić.

Revived Wampires / Wskrzeszone Wampiry

Revived Wampires / Wskrzeszone Wampiry

Wampiry wskrzeszone to najbardziej zaawansowana forma wampira. Są to osobniki, które zostały zabite, a ich dusze zostały uwięzione w wymiarze spektralnym i czekają aż ktoś zreanimuje ich ciało w wymiarze materialnym. Jeśli przebywają w podziemiu wystarczająco długo, ze zwykłych dusz zmieniają się w Wampirze Widmama - niebezpieczne istoty, które swój głód krwi w świecie żywych przeniosły do wymiaru spektralnego w postaci głodu dusz. Jeśli taki wampir ponownie posiądzie swe ciało, zabierze z podziemia swój głód dusz do świata żywych, stając się bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem, ponieważ z każdym zadanym ciosem otwiera on żyłę, którą wysysa energię życiową przeciwnika.

Czciciel Wmapirów z kosturem Czciciel Wmapirów z możami

Czciciele Wmapirów

Czciciele wampirów to zdrajcy ludzkiej rasy, ponieważ odwrócili się od swych braci i zaczęli czcić wampiry jako Mrocznych Bogów. Są do tego stopnia zdeprawowani, że jeśli napotkają innego człowieka, nie należącego do ich kasty, chwytają go i zanoszą swym panom w ofierze. Są dwa typy czcicieli: Nowicjusze, stojący wyżej w hierarchii, uzbrojeni w ostrza służące do składania ofiar swym panom oraz Adepci, niższa kasta, która jako broni używa świętych kosturów.

Wrogowie wymiaru spektralnego

Sluagh

Sluagh

Sluaghy to padlinożercy podziemnego świata. To istoty, które przebywają w świecie zmarłych od bardzo dawna i pożerają błąkające się po nim dusze, by zaspokoić wieczny głód, którego już nigdy nie będą w stanie zaspokoić. Nie są trudnymi przeciwnikami, ale o ich wytrzymałości decyduje poświata, która je otacza (na obrazku zielona) - im zimniejszą ma barwę, tym bardziej wytrzymały jest przeciwnik. Atakują z reguły w grupie, ale i samotny Sluagh może być na tyle bezczelny i zdesperowany, by zaatakować. Jednak jeśli poczuje, że jest za słaby, zacznie uciekać.

Vampire Wraith / Wampirze Widmo

Vampire Wraith / Wampirze Widmo

Istoty te to dusze dawno zmarłych wampirów, które zmuszone są do przebywania w świecie spektralnym do czasu aż uda im się ponownie przejąć kontrolę nad ich nieumarłymi ciałami. Udało im się też zaadoptować swą wampirzą naturę w świecie zmarłych, przez co karmią się siłą życiową innych istot, które zamieszkują ten świat. Jeśli któryś z nich zada Razielowi cios, otworzy się połączenie, którym widmo zacznie wysysać jego energię. Radą na to jest oddalenie się od przeciwnika, lub zadanie ciosu jemu.

Inni mieszkańcy Nosgoth

Pomimo iż na pierwszy rzut oka Nosgoth wydają się zamieszkiwać jedynie zmutowane dzieci braci Raziela, to jednak można spotkać tu też ludzi; innych niż Czciciele Wampirów. Rzadko można ich spotkać, ponieważ wolą nie podróżować tam, gdzie mogą zostać zabici przez wampiry. Tak naprawdę rozróżniamy tylko dwa ich rodzaje: zwykłych ludzi i Łowców Wampirów.

Ciekawe w ludziach jest też to, że Raziel nie musi ich zabijać, by czerpać z nich energię życiową. Jeśli uda mu się zbliżyć do człowieka i chwycić go, wtedy może karmić się jego energią bez potrzeby zabijania go. Trzeba jednak pamiętać, że nie można zbyt "osuszyć" człowieka z jego energii, ponieważ może tego nie przeżyć (normalnie tylko zasłabnie, ale po pewnym czasie podniesie się i nic mu nie będzie). Należy też nadmienić, że energia ludzi szybciej regeneruje siły Raziela niż skorumpowane dusze wampirów.

Kobieta w niebieskiej sukni Mężczyzna w brązowej tunice

Zwykli Ludzie / Cywile

To zwykli ludzie, najczęściej spotykani w Cytadeli Ludzi znajdującej się na północy Nosgoth. Bardzo rzadko opuszczają warownię, ale czasami się to jednak zdarza i wtedy najczęściej padają ofiarą wampirów; co Raziel widywał niejednokrotnie. Nie umieją się bić, zabija ich jeden cios. Z reguły pokojowo nastawieni, jeśli poczują zagrożenie natychmiast zaczną uciekać.

Od tego jak Raziel zachowuje się w stosunku do nich, zależeć będzie ich zachowanie. Jeśli Raziel zacznie ich zabijać, będą postrzegać do jako demona i uciekać w popłochu, lecz jeśli ich oszczędzi, będą w nim widzieć zbawiciela i oddawać mu cześć.

Łowca Wampirów z miotaczem ognia Łowczyni Wampirów z kuszą

Łowcy Wampirów

Łowcy Wampirów to wojownicza kasta wśród ludzi, pozostałość po najemnej armii Moebiusa. To ludzie wyszkoleni w walce, mający za zadanie chronić bezbronnych mieszkańców Cytadeli przed wampirzą plagą. Czasami wypuszczają się też poza miasto, by siać spustoszenie w szeregach wroga.

Są dwa typy Łowców. Jedni są uzbrojeni z prymitywne miotacze ognia, a drudzy w kusze. Przy bliższym przyjrzeniu się można też zauważyć, że kusznikami są kobiety, a miotającymi ogień - mężczyźni.

Tak samo jak zwykli ludzie, ich zachowanie zależy od podejścia do nich Raziela. Jeśli ich zaatakuje, oni zaatakują jego, jeśli ich oszczędzi, będą go wielbić.