Umiejętności

Pass Through / Przenikanie

Pass Through / Przenikanie

Jedną z niezwykłych i najbardziej pomocnych umiejętności Raziela jest przenikanie przez pół-stałe bariery takie jak bramy czy kraty. To bardzo ważna i cenna umiejętność, bez której nie byłby w stanie rozwiązać którejkolwiek z zagadek Kuźni Reaverów. Zdobył ją w SR1, gdy zabił i pochłonął duszę swego najmłodszego brata, Melchiaha. Niestety, pomimo iż niezbędna, umiejętność ta ma swoje ograniczenia, ponieważ Raziel może z niej korzystać tylko w wymiarze spektralnym. W wymiarze materialnym nie będzie miał z niej żadnego pożytku.

Scale Walls / Wspinanie Się

Scale Walls / Wspinanie Się

Kolejna umiejętność, którą Raziel zdobył po tym, jak zamordował swego kolejnego brata, Zephona, którego ewolucja upodobniła do olbrzymiej modliszki. Dzięki niej Raziel może wspinać się po pionowych, chropowatych ścianach i dotrzeć w miejsca, które do tej pory były dla niego niedostępne. Podobnie do pierwszej, także i ta zdolność ma swoje ograniczenia, ponieważ Raziel może z niej skorzystać tylko w wymiarze materialnym.

Telekinesis / Telekineza

Telekinesis / Telekineza

Tę umiejętność Raziel również nabył w SR1, po pokonaniu jednego z dzieci swego najstarszego brata, Turela, który został wyznaczony do strzeżenia podziemi Grobowca Sarafan. Bardzo przydatna umiejętność, ponieważ pozwala na likwidowanie wrogów z bezpiecznej odległości, czy rozbijać niedostępne w przeciwnym wypadku obiekty. Najczęściej będzie używana przez Raziela w Kuźniach. Ważną cechą tejże umiejętności jest również to, że działa w obu wymiarach, tak spektralnym, jak i materialnym, oraz, że Raziel może wystrzeliwać takie pociski bezpośrednio nie tylko z ręki, ale i z Reavera.

Swimming / Pływanie

Swimming / Pływanie

Tę umiejętność Raziel uzyskał, gdy pokonał swego brata, Rahaba, i wchłonął jego duszę. Dała mu możliwość zanurzenia się w wodzie bez utraty życia, ponieważ wcześniej miał do wody słabość, którą odziedziczył po swym wampirzym życiu, które sprawiało, że woda paliła jego skórę niczym kwas. Umiejętność ta bardzo się przydaje, ale tylko w wymiarze materialnym, ponieważ w wymiarze spektralnym woda jest tak rzadka, jak powietrze i nie można się w niej zanurzyć.

Gliding / Szybowanie

Gliding / Szybowanie

To ostatnia z umiejętności Raziela, ale nie mniej ważna od pozostałych. Po tym jak Kain wyrwał Razielowi skrzydła i wrzucił go do Otchłani, pozostały mu jedynie ich strzępy, ale i one służą mu na swój sposób. Dzięki nim Raziel nie może latać, ale udaje mu się szybować, dzięki czemu może dostać się na dalej położone półki skalne, czy gzymsy, na które nie byłby w stanie skoczyć. Natomiast jeśli wykorzystać prądy powietrzne, które można czasem spotkać, to poniosą go wysoko w górę.

Słabości

Hunger / Głód

Hunger / Głód

Jak każdy, tak i Raziel ma słabości, a jedną z nich jest głód. Pomimo iż po przebudzeniu się w Otchłani, jego głód krwi opuścił go, to został on zastąpiony jeszcze mroczniejszym pragnieniem - dusz. Jako istota nie z tego świata, Raziel nieustannie musi pochłaniać dusze zabitych wrogów, by utrzymać się w świecie materialnym, gdzie jego energia ciągle maleje. Jeśli tego nie zrobi, rychło utraci swą fizyczną formę, rozpuści się i przeniesie do wymiaru spektralnego.

Wounds / Rany

Wounds / Rany

Raziel, podobnie do innych istot, ma też słabość jak każdy inny, czyli rany zadawane mu przez wrogów w walce. By zregenerować siły, będzie musiał pochłaniać dusze zabitych wrogów, w przeciwnym razie przeniesie się do wymiaru spektralnego.