Bohaterowie

Raziel

Raziel

Raziel to pierworodny porucznik samozwańczego Cesarza Nosgoth, Kaina. Był pierwszym z sześciu stworzonych przez niego wampirów i jego prawą ręką. U boku Kaina i swych braci walczył z armiami ludzi u zarania imperium i w końcu udało im się podbić Nosgoth. Tysiącu lat później Raziel ewoluował i otrzymał skrzydła, co zostało potraktowane jako zdrada, ponieważ Kain ich nie posiadał, a ewolucja nastąpiła nim przemianę przeszedł sam Kain. Wtedy, w wyglądałoby akcie zazdrości, Kain wyrwał je Razielowi, a jego samego stracił w Otchłani. Jako że woda pali skórę wampira niczym kwas, Raziel przestał przypominać wampira: wypaliło mu skórę, resztki skrzydeł, zdeformowała się twarz. W takim stanie przebudził się w Podziemiu, wymiarze przeznaczonym istotom umarłym. Tu przywitała go starożytna istota, Elder, która twierdziła jakoby ocaliła Raziela przed całkowitym rozpadem i teraz daje mu szansę na zemszczenie się i zabicie Kaina oraz jego braci oraz ocalenie Nosgoth przed upadkiem, który jest już bliski. Raziel przystał na propozycję i tak rozpoczęła się jego krucjata w poszukiwaniu zemsty.

Kain

Kain

Zamordowany w wieku trzydziestu lat szlachcic z miasta Coorhagen, który na swą własną prośbę po swej śmierci, został zmieniony w wampira, ponieważ chciał zemścić się za swą własną śmierć. Uczynił to, ale wtedy dowiedział się, że wyznaczono mu też inne zadanie: miał ocalić Nosgoth przed zepsuciem, które je trawiło, co miało go również uwolnić od klątwy wampiryzmu. Jego przewodnikiem zostało widmo zamordowanej Strażniczki Filaru Równowagi, Ariel, która to powiedziała, że aby podołać temu zadaniu, musi zabić pozostałych przy życiu Strażników. Kain uczynił to, ale wtedy dowiedział się, że sam, w chwili swych narodzin, został strażnikiem i następcą Ariel i by odrodzić krainę, musi się poświęcić. Odrzucił jednak ofiarę i Filary, którym miał służyć, rozpadły się, a na ich ruinach Kain zbudował swe imperium. Nie bez przeszkód jednak, ponieważ jego droga do władzy była wyboista i pełna zdrajców. W końcu uczynił wampirami sześciu kapłanów Sarafan, z których jednym był Raziel, w którym Kain widział jedyny ratunek przed śmiercią i całkowitym rozpadem dla siebie i krainy. Gdy Raziel otrzymał w darze skrzydła, Kain w fałszywym przypływie zazdrości wyrwał mu je i nakazał stracenie go w Otchłani, co też jego pozostali porucznicy uczynili bez jakiegokolwiek sprzeciwu. Po wielu setkach lat Raziel powrócił, by wywrzeć zemstę na Kainie za los jaki go spotkał, ale w miarę swego pościgu za cesarzem Nosgoth dowiedział się, że Kain wszystko to już przewidział, a i zaaranżował tak, by Raziel pomógł mu wypełnić jego przeznaczenie i ocalić Nosgoth.

Elder God

Elder God

Tajemnicza istota, którą Raziel spotyka zaraz po swoim przebudzeniu na dnie Otchłani, wieki po swej egzekucji. Elder mówi mu, że to właśnie on ocalił go przed całkowitym zapomnieniem i rozpadem, dzięki czemu Raziel posiada jeszcze swe ciało; a przynajmniej to, co z niego pozostało. Utrzymuje, że wskrzesił go jako pożeracza dusz, który nie musi już dłużej obawiać się śmierci. Co więcej, może teraz swobodnie przemieszczać się pomiędzy światami żywych i umarłych. Sam Elder mówi, że jest zalążkiem życia i piastą Koła Przeznaczenia, gdzie przywoływane są dusze wszystkich zmarłych istot. Spotkać go można jedynie w Podziemiu, ale usłyszeć go można zawsze, jako że utrzymuje z Razielem kontakt telepatyczny.

Ariel

Ariel

Widmo zamordowanej przed wiekami Strażniczki Równowagi, której bezpośrednim następcą jest Kain. Ariel była jedną z Kręgu Dziewięciu, a prywatnie ukochaną innego Strażnika, Nupraptora, który, znalazłszy jej ciało, popadł w szaleństwo i zainfekował nim wszystkich pozostałych członków kręgu, w tym nowonarodzonego Kaina. Ariel została natomiast przywiązana jako widmo do Filaru Równowagi, któremu służyła i zmuszona będzie go nawiedzać dopóki nie zostanie przywrócona równowaga. Raziel spotkał ją po raz pierwszy, gdy Kain roztrzaskał na nim Soul Reavera. Opowiedziała mu swą historię i zaoferowała pomoc w ściganiu samozwańczego Cesarza Nosgoth, którą ten z chęcią przyjął. Od tej pory, gdy Raziel powrócił do Filarów, Ariel pojawi się i da mu enigmatyczne wskazówki co do jego następnego posunięcia.

Moebius

Moebius

Tajemnicza postać, o której Raziel jedynie słyszał, ponieważ swego czasu opowiadał mu o nim Kain. Raziel spotkał Moebiusa, gdy w pogoni za Kainem, skoczył w aktywny portal w komnacie Chronoplastu i wyłonił się w nieznanym mu miejscu, które okazało się być Twierdzą Sarafan. Moebius to Strażnik Filaru Czasu, krętacz i manipulator, obdarzony umiejętnością naginania czasoprzestrzeni i skłonnościami do manipulowania strumieniem czasu dla własnych korzyści. Jednak, gdy Raziel spotyka go po raz pierwszy, Moebius wcale nie wygląda na tak niebezpiecznego, jakim przedstawił go Kain. To starzec, który wolno chodzi i podpiera się dziwnie wyglądającym kosturem, na samej górze którego znajduje się magiczna sfera, zdolna obezwładniać wampiry.

Melchaih

Melchaih

Najmłodszy z poruczników Kaina, Melchaih, został stworzony jako ostatni i dlatego otrzymał najmniejszą część Mrocznego Daru Cesarza Nosgoth. Przez tą słabość jego nieśmiertelna, mroczna dusza nie mogła utrzymać przy życiu ciała, które ciągle się rozkładało i po setkach lat zmieniło niegdyś dumnego porucznika w odrażającą bestię, która ubytki własnej skóry zastępowała poskręcanymi resztkami ludzkich ciał. Jednak, pomimo jego słabości, Melchiah wykształcił w sobie jeden z najcenniejszych Mrocznych Darów jakie może mieć wampir: przenikanie przez kraty, bramy i inne podobne przeszkody; co w jego stanie było bardzo pomocne. Na stałe osiadł w Necropolis, Ogrodach Umarłych, położonych na północnym-zachodzie Nosgoth, w wielkim, rozciągającym się w głąb ziemi Bastionie.

Zephon

Zephon

Jeden z najmłodszych poruczników Kaina; młodszy od niego jest już tylko Melchiah. Zephon dał się poznać jako jeden z niezbyt wiernych synów Kaina, który za nic miał władzę Kaina nad Nosgoth. Po egzekucji Raziela w Otchłani, Zephon wycofał się wraz ze swym klanem do potężnej budowli z mosiądzu i stali zwanej Umilkłą Katedrą. Pomimo iż spotkał go los lepszy od Melchiaha i nie zmienił się w tak odrażające monstrum, to jednak tenże los także go nie oszczędził. Zephon zmienił się w ogromnego insekta, który zmuszony był zamieszkiwać najwyższą iglicę swej Katedry, ponieważ scalił się w jedno ze ścianami i nie był w stanie wyjść. To właśnie stamtąd dowodził swym klanem i planował kolejne zdrady; do czasu aż nie zjawił się Raziel.

Rahab

Rahab

Rahab został stworzony przez Kaina jako czwarty z kolei porucznik. Można wywnioskować, że nigdy nie miał zdradzieckich zapędów, jakie mieli jego starsi bracia - nigdy nie pożądał władzy tak jak oni, nie chciał też obalić swego stwórcy, by samemu zasiąść na tronie Nosgoth. Zawsze był lojalny i nigdy nie kwestionował czynów swego Cesarza. Otrzymał też od losu kolejny, bezcenny Mroczny Dar, drugi najcenniejszy po Melchiahu; a mianowicie - niewrażliwość na wodę. Niestety, dar ten słono kosztował jego i jego dzieci, ponieważ niewrażliwość na wodę przypłacili ogromną wrażliwością na światło. Z tego powodu przenieśli się do Zatopionego Opactwa, które niegdyś było miejscem kultu religijnego, ale przez trzęsienia ziemi i powodzie zostało zalane, co stworzyło doskonałe warunki dla Rahaba i jego klanu.

Dumah

Dumah

Dumah został stworzony jako trzeci porucznik, ale po śmierci Raziela wskoczył na drugą pozycję, co nie bardzo mu przeszkadzało, ponieważ miał również aspiracje co do tronu Nosgoth. Był również bardzo dymny i butny, i z tego też powodu spotkała go kara. Po egzekucji Raziela na miasto zajmowane przez Dumahim napadli Łowcy Wampirów i zmietli z powierzchni ziemi niemal wszystkich Dumahimów; ci, który przeżyli, zostali zredukowani do padlinożerców przemierzających Nosgoth w poszukiwaniu pożywienia. Samego Dumaha również nie ominął przykry koniec, ponieważ również dał się wziąć z zaskoczenia i został przybity kołkami do swego własnego tronu i teraz egzystuje w świecie spektralnym; do czasu aż ktoś go nie uwolni. Do niewątpliwych zalet Dumaha zaliczyć należy jego wielką siłę, co w połączeniu z Mrocznym Darem, który pozwala mu poruszać ciężkie przedmioty i zaciskać magiczny pierścień wokół swych wrogów, czyni z niego bardzo groźnego przeciwnika.

Turel

Turel

Turel to trzeci najsilniejszy wampir w Nosgoth. Starszy od niego był jedynie Raziel. Był jednym z dwóch, którzy, gdy Raziel otrzymał w trakcie ewolucji skrzydła, zawlekli go nad Jezioro Umarłych i z rozkazu Kaina, stracili go, wrzucając do Otchłani. Wtedy Turel stał się prawą ręką Kaina i najważniejszym synem Cesarza Nosgoth. Jednak gdy Raziel powrócił, wieki po swej egzekucji, nie zastał już swojego brata w Nosgoth i nie mógł wywrzeć na nim zemsty. Jedyną pozostałością po nim były jego dzieci, które bez przywódcy rozproszyły się po Nosgoth. Pomimo wyraźnego braku swego władcy i tak zostały najpotężniejszymi wampirami w Nosgoth. W tej chwili można je spotkać w Jaskiniach Wyroczni, w okolicach Latarni Morskiej i w tunelach prowadzących do Zatopionego Opactwa. Samego Turela nie ma już w tymże Nosgoth. Został przeniesiony w czasie do przeszłości i tylko tam Raziel będzie mógł się z nim spotkać.

Tomb Guardian (Strażnik Grobowca) / Morlock

Tomb Guardian (Strażnik Grobowca) / Morlock

Strażnik Grobowca to wampir z klanu Turelim, którego Raziel spotyka pod grobowcem Sarafan. Jednak nie jest on tylko wampirem; niebieskie iskierki świadczą o tym, że przez jakiś czas przebywał on w świecie spektralnym i teraz może wysysać energię życiową swych przeciwników, jeśli udałoby mu się ich zranić. Strzeże przejścia prowadzącego do tuneli, które prowadzą do Zatopionego Opactwa. Jak dowiadujemy się z jego rozmowy z Razielem, pozostawiono go pod Grobowcem Sarafan, by strzegł przejścia, co zapamiętale robił przez te wszystkie lata. Gdy Raziel go pokonał, otrzymał umiejętność miotania pociskami telekinetycznymi, co było kolejnym dowodem na niezwykłość tegoż wampira.