Legacy of Kain: Dead Sun

Będzie to opis tejże gry w pigułce. Jeśli ktoś chce, niech zajrzy do 10 skasowanych tytułów na poprzedniej stronie. Tutaj postaram się w naszym języku streścić krótko, co to jest DS i dlaczego gra nigdy nie powstała.

Filmiki

Tworzenie gry

Square Enix zaprzęgło studio Climax Games do roboty przy kolejnej grze z serii gdzieś pomiędzy 2009-2010. Na początku miał to być mały projekt (dystrybuja elektroniczka), który potem urósł do normalnego wydania na PS3/X360, a w końcu na PS4. Crystal Dynamics w pewnym stopniu nadzorowało produkcję jako studio, które najlepiej znało fabułę. Na wymagania SE co do gry składały się tryb dla jednego gracza oraz dodatek multiplayer (przypuszczalnie coś a'la nowy Tomb Taider), a także kompletnie nowy, główny bohater z historią możliwie jak najdalszą od oryginalnej. Nad trybem dla jednego gracza pracowało Climax Games, a nad wieloosobowym Psyonix Studios. Oba projekty miały wspólne arty, ale ogólnie były kompletnie oderwanymi od siebie tworami. Gra przeżyła wiele roboczych tytułów, ale w końcu zdecydowano się na Dead Sun (kiedyś wyciekła infomacja o tytule Obsidian Sun). W grę włożono wiele pracy, prace nad nią trwały niemal trzy lata i zdążono nagrać nawet niektóre ścieżki dźwiękowe i zrobić nieco cutscenek. W końcu jednak SE stwierdziło, że przewidywane wyniki sprzedaży go nie zadowolą i zdecydowało się anulować projekt nie mówiąc nic pracownikom, ponieważ gros nich wciąż pracowało nad grą, nie wiedząc, że tytuł nigdy nie ujrzy światła dziennego. Po anulowaniu SE zakazało komukolwiek mówić o projekcie pod groźbą surowych kar, ale wiadomo, że nowa gra Nosgoth, niegdyś znana pod tytułem War for Nosgoth to tryb wieloosobowy z Dead Sun, wykorzystujący grafiki i lokacje trybu dla jednego gracza.

Fabuła

Łowcy Wampirów Czczenie Słońca Historia Świątyni Mit Słońca

Jest to odległa kontynuacja całej serii w takim sensie, że dzieje się w tym samym świecie, ale poza tym właściwie nic nie łączy tej gry z resztą serii. Dzieje się w odległej przyszłości Nosgoth, wiele lat po Soul Reaverze 1. W erze tej krainę zamieszkuje rasa niebieskoskórych, bardzo religijnych wampirów znanych jako Saradin, które wyewoluowały możliwość przenoszenia się pomiędzy wymiarami materialnym i spektralnym oraz pochłaniania dusz. Jednym z takich wampirów jest Gein. Atakuje człowieka imieniem Asher, zabija go i zaczyna wchłaniać jego duszę, ale wtedy coś idzie nie tak i dusza człowieka wiąże się z ciałem wampira. Gein staje się wampirem z duszą człowieka. Próbuje powrócić do swej wioski, ale zastaje jedynie spalone resztki. Wtedy próbuje popełnić samobójstwo, jednak mu się nie udaje. Wyrusza w podróż po Nosgoth, by zemścić się za zniszczenie jego wioski. Potem zdaje sobie sprawę, że Gein (a właściwie jego dusza) wciąż jest obecny i pojawia mu się w wizjach jako dodatkowy komentator otaczającego ich świata. Historia obraca się również wokół bardzo starego, wampirzego dziecka orad Eldera, a w dalszych stadiach łączyła z poprzednimi częściami.

Rozgrywka

Miała to być gra podobna do SR1, czyli coś w rodzaju piaskownicy z możliwością podnoszenia umiejętności postaci. Zmiana światów miała odbywać się w locie i na życzenie (bez portali), a rola wymiaru spektralnego odgrywała w grze bardzo dużą rolę. Walka miała być bardzo widowiskowa i brutalna, a bitwy z bossami (ogromnych rozmiarów; być może a'la God of War) miały zawierać łamigłówki i rozgrywać się nierzadko na kilku planszach. Gra miała bardzo opierać się na fabule (jak poprzednie części), ale miały występować tam też łamigłówki, a także nawiązania do poprzednich części.

Szkice i koncepty

Oprócz filmików istnieje jeszcze kilkadzieści szkiców i konceptów gry, po które zapraszam tutaj [MF] . Nie zamieszczam ich tutaj, ponieważ jest ich zwyczajnie za dużo, a kto wie - być może kiedyś pojawią się kolejne...