Trzeba przyznać, że trochę tych powycinanych informacji jest, ale jeśli wierzyć ich źródłu The Lost Worlds, są to tylko niewykorzystane fragmenty scenariusza, który i tak pewnie nigdy nie ujrzałby światła dziennego, gdyby nie dociekliwość jednego z fanów. Plus dwie wycięte komnaty, które w grze rzeczywiście są, lecz niewiele ponad to.
O dziwo, komnata ta rzeczywiście istnieje w grze (sama sprawdziłam!), ale niewiele ponadto można o niej powiedzieć. Można sobie po niej pobiegać, powspinać się po ścianach (ale tylko w wymiarze materialnym), ale ani wejść, ani tym bardziej wyjść. Była to część treningu Razielem w rozdziale drugim i znajduje się pomiędzy komnatą, w której Raziel walczy ze Sluaghami, a pomieszczeniem, w którym ściga się z Zabójczą Mgłą. Komnata nie ma nawet tekstur jak inne (posiada jedynie tymczasowe tekstury) i ogólnie nie ma w niej nic ciekawego, ale wspominam o niej, ponieważ jest dowodem, że z gry jednak powycinano co nieco.
Kolejna nigdy niedokończona komnata (ale też nikt nie powiedział, że miała być dokończona), zawierająca wszystkie, występujące w grze artefakty (miecze, włócznie, przedmioty), a także kilka takich, których w grze nie ma. Chyba najciekawszym jest nieznanego pochodzenia ani celu przedmiot posiadający wygrawerowany herb Voradora. Zabranie go nie powoduje absolutnie nic, ale najechanie na niego w menu podręcznym sprawia, że gra wyskakuje do pulpitu. Jeśli mam na coś postawić, to jest to alternatywna wersja dwóch połówek herbu Voradora, ponieważ wydaje się być zrobiony z dwóch części (srebrny środek i złote wypustki po zewnętrznej stronie), ale to tylko przypuszczenie. Ewentualnie może to być rodzaj magicznej tarczy, którą miał posiadać Raziel, by zrównoważyć Repel Kaina.
W Defiance miała pojawić się także Umah, niedoszła cesarzowa Nosgoth, która przez własną głupotę i butę zdradziła Kaina, została przez niego osądzona i zabita. Najważniejszym jednak faktem jest, że tutaj miała pojawić się jako człowiek.
Jaką rolę miałaby odgrywać, nie wiadomo. Być może bylibyśmy świadkami jej przemiany w wampira lub po prostu poznali pobudki, dla których zdecydowała się przyłączyć do wampirów i Voradora.
Taki rozdział również miał się pojawić, ale został usunięty przy ponownym pisaniu (ewentualnie przepisaniu) scenariusza. To naprawdę krzywdzące, jako że pytania o Voradora w Blood Omen 2 nie przestają się pojawiać, a to wydarzenie rozwiałoby wszelkie wątpliwości.
Kto miałby wskrzesić Voradora? Biorąc pod uwagę, że w grze mamy jedynie dwóch bohaterów do wyboru, z których tylko jeden jest wampirem, to stawiam na Kaina. Kiedy miałoby się to odbyć? Pewnie krótko po walce z Elderem, a przed powrotem do ery Soul Reaver 1, ale to tylko przypuszczenia.
To wydarzenie również byłoby epokowym, jeśli brać pod uwagę luki scenariusza całej serii, ponieważ w nim gracze dowiedzieliby się w końcu skąd Soul Reaver wziął się w Katedrze Avernus? A odbyłoby się to w ten sposób, że to Kain umieściłby tam Soul Reavera, by później znalazło go tam jego młodsze wcielenie.
Nie wiadomo tylko kiedy to wydarzenie miałoby nastąpić? Rozsądnym przypuszczeniem byłby moment pokonania Eldera na końcu Defiance, ale to mało prawdopodobne, ponieważ wydarzenie to miało miejsce już po upadku Filarów, a więc w momencie, w którym młody Kain Reavera już posiadał. Pozostaje więc podróż w czasie, ale tutaj żadne przypuszczenia i logiczne wnioski nie pomogą; to mogło mieć miejsce kiedykolwiek.
Rozdział ten został usunięty w bardzo wczesnym stadium produkcji, gdy okazało się, że nigdy nie uda się go dokończyć na czas (podobnie jak usunięte fragmenty SR1). Nie istnieją żadne znane fragmenty, arty ani dialogi, które dodatkowo poparłyby jego istnienie, lub choć tłumaczyły o co w nim chodzi. Wiadomo jednak, że rozdział ten miał być ostatnim i mieć miejsce po walce z Elderem w rozdziale piętnastym.
Co do założeń, jeśli mam na coś postawić, to najprawdopodobniej byłby to powrót Kaina do ery, w której w końcu zbawiłby Nosgoth i rozprawił się z Elderem ostatecznie. Co do samego końca, rzeczywiście byłoby to prawdziwe zakończenie całej sagi, a nie wisząca w powietrzu obietnica, którą gracze dostali na końcu Defiance.
Zbrodnią byłoby również nie wspomnieć, że w grze planowano umieszczenie lokacji Sanktuarium Klanów, a w szczególności sali tronowej Kaina.