Legacy of Kain: Soul Reaver 2

Wstęp

Drugą pod względem wyciętych ciekawostek grą z pewnością jest Soul Reaver 2. Może nie ma tutaj aż tak wielkich cięć jak w poprzedniej odsłonie przygód Raziela (powycinane całe rozdziały z historii), lecz i tu znalazło się coś ciekawego.

Wampiry i ich wioska na bagnach

Szkic wioski wampirów Łowca Wampirów w pracy

Wampiry miały występować w Soul Reaver 2 jako kolejni po Sarafanach przeciwnicy Raziela. Miał ich spotkać na bagnach. Nie wiadomo jednak jak miały wyglądać ich relacje. Czy walczyłyby z Razielem, jako że był demonem, czy wspierały, ponieważ zabijał Sarafan. W finalnej wersji gry znajduje się pewna wskazówka:

Raziel V.O.: Te wampiry nie miały nic wspólnego z obłąkanymi szakalami, które pozostawiłem w opustoszałym imperium Kaina. Wyglądało na to, że wiele zachowały ze swego dawnego człowieczeństwa. W tej erze wampiry wyraźnie nie były niekwestionowanymi drapieżnikami, którymi byliśmy my. Te istoty były bezlitośnie ścigane i gnębione i pomimo iż wciąż wierzyłem, że wampiryzm był plagą, która musi zostać zmieciona z powierzchni ziemi, to w tej krucjacie nie było nic szlachetnego i prawego. To było po prostu bezwzględne prześladowanie.

Kolejnym punktem jest wciąż będąca w finalnej wersji gry wampirzyca, której śmierć z rąk Sarafan miał oglądać Raziel. Jak napisał Chris Bruno w jednym z Q&A, jej śmierć miała nastąpić krótko przed tym, jak Raziel pierwszy raz dotarł do Filarów (przez wrotami na polanę). Miała zostać przebita kołkami przez Sarafan, a Raziel miał ruszyć w pościg za jej zabójcami. Dodatkową ciekawostką jest, że model tejże wampirzycy wciąz najduje się w grze, za jedną ze ścian, niedaleko drewnianego mostu pomiędzy Twierdzą Sarafan, a Filarami.

Ostatnim już wyciętym fragmentem dotyczącym wampirów jest ich znajsująca się na bagnach wioska, która wciąż znajduje się w finalnej wersji gry, choć nie jest zamieszkana i bardziej przypomina ruiny aniżeli zamieszkałe budowle. Każdy z pewnością zauważył dziwne konstrukcje wysoko nad ziemią, do których Raziel nie może się dostać. To właśnie to. W oryginalnym zamyśle wioska miała być zawieszona wysoko w koronach drzew i przypominać nadziemne miasto (coś a'la wioska Ewoków w Star Wars). Nie wiadomo jak Raziel miał się tam dostać, ani jak przebiegałaby jego wizyta w mieście wampirów. Wiadomo jednak, że pomysł upadł, ponieważ nie spodobał się A. Henning, która uznała, że nie pasuje do reszty gry, scenariusza i ogólnego klimatu.