Na początek kilka uwag technicznych. Po pierwsze, pomijam w solucji większość wrogów, ponieważ poza Strażnikami z magicznymi przedmiotami można ich spokojnie ominąć. Po drugie, poradnik korzysta z kompasu, więc nie będę pisać "otwórz drzwi na południowej ścianie", tylko "otwórz drzwi na ścianie S", co wydaje mi się o wiele prostsze i bardziej zrozumiałe.
Otwieramy sobie główne drzwi Kuźni i wkraczamy do środka. Biegniemy korytarzem, pokonujemy Strażnika z magicznym przedmiotem i otwieramy sobie rzeczonym przedmiotem drzwi rys.01. Potem biegniemy dalej, przenikamy przez kratę na końcu pomieszenia, do którego dotarliśmy i już jesteśmy na podwórzu Kuźni. Teraz kierujemy się na drugą jego część, a potem skręcamy w prawo i wchodzimy do pomieszczenia, gdzie z powrotem przenosimy się do wymiaru materialnego, a przy okazji zwracamy uwagę na lustro rys.02, którego nie możemy jeszcze zabrać.
Teraz wracamy na pierwsze podwórze, wspinamy się po ścianie na wyższy poziom, idziemy dalej krużgankiem (obejrzawszy wpierw animację), a potem po półkach przedostajemy się przez drugą część podwórza do głównej komnaty Kuźni rys.03, gdzie zeskakujemy na dół.
Teraz przekręcamy lustro na "E" rys.04 i wbiegamy w korytarz, na którego końcu przenikamy przez kratę, a potem odnajdujemy portal i przenosimy się do wymiaru materialnego. Wspinamy się po ścianie na górę, przeskakujemy na półkę na środku podwórza, przenosimy się do wymiaru spektralnego rys.05 i wskakujemy w przejście na "E", gdzie ponownie przenikamy do wymiaru materialnego, zabijamy Strażnika i jego magicznym przedmiotem otwieramy sobie drzwi na ścianie "S".
W tym pomieszczeniu kolumnę stojącą w "S-W" przesuwamy tak, by stała pomiędzy zwierciadłem, a lustrem pośrodku. Zwierciadło ustawiamy w kierunku kolumny i rysunku, a potem strzelamy w rysunek Reavera na suficie rys.06, a otworzy się przejście. Wchodzimy w nie i zabieramy zwierciadło rys.02, które zanosimy do głównego pomieszczenia Kuźni rys.07 i umieszczamy je na piedestale rys.08.
Teraz przekręcamy zwierciadło w głównym pomieszczeniu na "W" rys.09, przenikamy przez kratę, a już po drugiej stronie odnajdujemy portal i z powrotem przenosimy się do wymiaru materialnego. Wchodzimy z powrotem na górę pomieszczenia, przesuwamy kolumnę na "W" tak, by znalazła się na środku, a zwierciadło tak, by było na nią skierowane rys.10, a utworzy się Cienisty Most, którym dostajemy się na drugą stronę pomieszczenia. Znajdujące się tam zwierciadło obracamy na "E" i strzelamy mieczem w symbol Reavera na suficie, a otworzy się przejście rys.11. Wbiegamy w nie i w kolejnym pomieszczeniu obracamy wskazówkę dwa razy na "S" rys.12, a potem nie pozostaje już nic innego jak przekuć Reavera mocą Ciemności.