Na początek kilka uwag technicznych. Po pierwsze, pomijam w solucji większość wrogów, ponieważ poza Strażnikami z magicznymi przedmiotami można ich spokojnie ominąć. Po drugie, poradnik korzysta z kompasu, więc nie będę pisać "otwórz drzwi na południowej ścianie", tylko "otwórz drzwi na ścianie S", co wydaje mi się o wiele prostsze i bardziej zrozumiałe.
Najpierw otwieramy sobie Reaverem główne drzwi kuźni, a potem wychodzimy na dziedziniec (gdzie oglądamy malowidło). Potem dostajemy się na wyższy poziom, stajemy na symbolu Światła rys.01 i Reaverem Światła strzelamy w obelisk naprzeciwko. Przenikamy przez odsłoniętą kratę rys.02 i z powrotem przenosimy się do wymiaru materialnego. Teraz pokonujemy Strażnika i zabraną mu tarczą otwieramy sobie drzwi do głównego szybu Kuźni i zeskakujemy na dół.
Mamy tutaj trzy ściany do wspinaczki i trzy przejścia, każde oznaczone innym kolorem. I teraz, ściana oznaczona Reaverem Materialnym przynależy do niebieskiego przejścia, ściana z Reaverem Mroku do pomarańczowego, a ta z Reaverem Światła do zielonego. Cała sztuka polega na zdobyciu trzech kolorowych serc i umieszczeniu ich na ołtarzach znajdujących się w przejściach.
Wspinamy się po ścianie, otwieramy Reaverem drzwi, pokonujemy Strażnika, otwieramy jego przedmiotem drzwi i wchodzimy na boczny dziedziniec Kuźni. Teraz przenosimy się do wymiaru spektralnego, wchodzimy na górę po półce na "E" i z powrotem do wymiaru materialnego. Teraz przekuwamy Reavera mocą Mroku. Następnie pociągamy za szczękę posągu na środku półki rys.03 i dzięki prądowi powietrza przedostajemy się na półkę na "W". Oślepiamy oko, które strzeże przejścia na "S" i wbiegamy do środka, gdzie tworzymy Cienisty Most rys.04 (tworzy się na określony czas!). Potem z powrotem dostajemy się na półkę na "W", przekuwamy Reavera mocą Światła, przedostajemy się na półkę "E" i otwieramy sobie nim drzwi na "S" rys.05. Przebiegamy po cienistym moście i strzelamy Reaverem Światła w jarzący się w ciemnościach kryształ, by pojawiło się Niebieskie Serce, które zabieramy do głównego szybu, wbiegamy w niebieskie przejście i umieszczamy na ołtarzu.
Wspinamy się po ścianie, otwieramy Reaverem drzwi, pokonujemy Strażnika, otwieramy jego przedmiotem drzwi i wchodzimy do przedsionka (nie wychodzimy na dziedziniec, ponieważ spali nas Oko!), a następnie po półkach na lewo dostajemy się na górę. Teraz wskakujemy na półkę na "N" i przekuwamy Reavera mocą Mroku (jeśli go nie mamy), dostajemy się z powrotem do przedsionka (uważając na Oko!) i z powrotem po półkach dostajemy się na górę, a potem na półkę na "S" i tworzymy Cienisty Most rys.06 (tworzy się na określony czas!). Następnie przebiegamy na jego koniec i wyciągamy ze ściany kamienny blok, który musi spaść na dół, a my przepychamy go tak, by znalazł się na środku komnaty przy ścianie "W" rys.07. Teraz wskakujemy na niego, otwieramy Reaverem Mroku przejście, oślepiamy Oko, przekuwamy miecz mocą Światła i szybko wracamy do przedsionka na "E". Teraz ponownie dostajemy się na górę, przelatujemy z prądem na drugą stronę i strzelamy Reaverem Światła w jarzący się w ciemnościach kryształ, by pojawiło się Pomarańczowe Serce, które zabieramy do głównego szybu, wbiegamy w pomarańczowe przejście i umieszczamy na ołtarzu rys.12.
Wspinamy się po ścianie, otwieramy Reaverem drzwi, pokonujemy Strażnika, otwieramy jego przedmiotem drzwi i wchodzimy na boczny dziedziniec Kuźni. Wchodzimy na górę po półkach na "E-S", przenosimy się do wymiaru spektralnego, przeskakujemy na półkę na "W-N" i z powrotem przenosimy się do wymiaru materialnego. Przekuwamy Reavera mocą Mroku, ponownie dostajemy się na półkę na "E-S", tworzymy Cienisty Most rys.08, przekuwamy Reavera mocą Światła i przebiegamy po moście na drugą stronę. Wchodzimy wyżej, przelatujemy z prądem na drugą stronę i strzelamy Reaverem Światła w jarzący się w ciemnościach kryształ, by pojawiło się Zielone Serce, które zabieramy do głównego szybu, wbiegamy w zielone przejście i umieszczamy na ołtarzu.
Teraz mamy już wszystkie serca na swoim miejscu. Wbiegamy do głównego szybu i z prądem dostajemy się na górę, na najwyższy poziom Kuźni. Tutaj strzelamy Reaverem Światła w paszczę z symbolem Światła, a Reaverem Mroku w paszczę z symbolem Mroku i przekuwamy Reavera mocą Powietrza rys.09. Następnie aktywujemy Platformę Powietrza rys.10, dostajemy się dzięki niej na górę i wydostajemy z tego pomieszczenia, a w kolejnym strzelamy nowozdobytym Reaverem w spękaną ścianę rys.11.